شناسه خبر:54531
1401/2/1 10:17:24

سپهرغرب، گروه اجتماعی - شهره کرمی: پردیس سینمایی مهر در محل سابق سینما قدس، در پیاده‌راه بوعلی واقع شده که دارای چهار سالن است و به‌صورت هم‌زمان امکان اکران چهار فیلم مختلف را دارد.

آیین افتتاح پردیس سینمایی مهر همدان روز سه‌شنبه 30 فروردین‌ماه با حضور حمیدرضا حاجی‌بابایی نماینده مردم همدان، محمدمهدی سماوات رئیس حوزه هنری استان همدان و حمیدرضا جعفریان، معاون سینمایی حوزه هنری برگزار شد.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با بیان اینکه ما در شهر همدان به‌شدت نیازمند مراکز فرهنگی هستیم، گفت: علاوه‌بر این پردیس سینمایی که افتتاح شد، یک پردیس سینمایی که قرار است مرکز پویانمایی کشور باشد را نیز به فرماندار همدان یادآوری کردیم که این طرح کلنگ‌زنی شده و مقرر است که یک شهرک سینمایی باشد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی بیان کرد: مراکز فرهنگی همدان به‌عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، کافی نیست؛ سال 83 که رهبری به همدان تشریف آوردند، یک سخنرانی داشتند و در آن فرمودند شهری در دنیا با تاریخ همدان سرپا نیست و قدمت سه هزار و 300 سال آن قطعی است.

وی افزود: کاش یک تابلو با مضمون پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین در 80 کیلومتری همدان قرار بگیرد؛ نام‌گذاری همدان با عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، نخستین مورد این مهم در شهرهای کشور بود.

محمدمهدی سماوات، رئیس حوزه هنری استان همدان نیز با بیان اینکه از همه کسانی که در اجرا و پشتیبانی این طرح کمک کردند صمیمانه سپاسگزارم، با اشاره به سخنان اخیر رهبری مبنی بر اینکه اگر جریان تحریف از بین برود جریان تحریم هم از بین خواهد رفت، گفت: در جنگ روایت‌ها و جهاد تبیین هستیم؛ خط مقدم درگیری ما با دشمنان اسلام، حوزه فرهنگی است که ممکن بوده خط اقتصادی قلمداد شود. هیچ‌کس از خطاب جهاد تبیین خارج نیست، چه عامی‌ترین مردم و چه مسئول‌ترین مردم، همه مورد خطاب هستند.

حمیدرضا جعفریان، معاون سینمایی حوزه هنری نیز از همه همکاران در مؤسسه بهمن سبز و سازمان سینمایی سوره تشکر کرد و افزود: این همکاران بیش از یک سال و نیم است برای این طرح تلاش می‌کنند؛ در انتهای فاز دوم توسعه سینمای حوزه هنری در 22 استان کشور 86 سالن سینما تا اواخر خردادماه افتتاح خواهد شد، این پردیس نخستین سینما از این مجموعه است که افتتاح شد. کار سینما‌های حوزه هنری بازسازی و نوسازی با نگاه توسعه و عدالت توزیعی بوده و متصل به تولید است؛ در این روز فیلم شادروان آقای نمازی را به تماشا می‌نشینیم و این نشان‌دهنده آن است که جریان توزیع در کنار تولید قرار دارد. علاوه‌بر مهیا کردن فضایی مناسب برای نمایش فیلم، فیلم‌هایی آماده شوند که فضای خانوادگی داشته و با مضامینی در چهارچوب مسائل و موضوعات مهم کشور باشند. لازم به ذکر است که درنظر داریم با تولید پویانمایی و اکران آن، برای کودکان هم تولید محتوا داشته باشیم.

کارگردان فیلم شادروان نیز با بیان اینکه تنها فیلمی که تیزر آن پخش تلویزیونی ندارد شادروان است، گفت: جالب است که پُرمخاطب‌ترین سریال شبکه سه را در کارنامه خود دارم و بابت حوالی پاییز کمترین هزینه‌ای که پرداختم این است که نمی‌توانم به سفر حج بروم! زیرا در این سریال صحبت‌های مقام معظم رهبری طی مراسمی در انزلی با این مضمون که اگر کشته‌شده‌های حادثه منا را پس ندهید ما با شما سخت برخورد می‌کنیم، نمایش داده شد.

حسین نمازی افزود: فیلم شادروان مفرح، خانوادگی و با دغدغه است که توسط مردم و حوزه هنری حمایت شد.

وی ابراز کرد: شهید چیت‌سازیان شاهکارهایی در جبهه انجام داده که به‌شدت سینمایی است و از دوستان حوزه هنری می‌خواهم تا یک فیلم راجع به شهید چیت‌سازیان بسازند.

در ادامه این افتتاحیه کتاب «کوله‌هایی پُر از لیمو» روایت خاطرات سردار شهید «علیرضا حاجی‌بابایی» به قلم «محسن صیفی‌کار» و چاپ سی‌ام کتاب «حاج‌جلال» روایت خاطرات «جلال حاجی‌بابایی» از رزمندگان دوران دفاع مقدس و پدر شهیدان «علیرضا و ابوالقاسم حاجی‌بابایی» به قلم «لیلا نظری گیلانده» رونمایی شد.

از حاشیه‌های این مراسم می‌توان به نام‌گذاری این سینما به‌نام هما اشاره کرد.

شناسه خبر 54531