شناسه خبر:6058
1397/11/30 09:19:14

سپهرغرب، گروه خبر - طاهره ترابی‌مهوش: در حالی که نیم فصل اول مسابقات لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه‌های کشور روبه پایان است تیم‌ پاس یکی از نمایندگان فوتبال همدان در این لیگ با مشکلات زیادی دست به گریبان است یکی ازاین مشکلات به حوزه مالی این باشگاه باز می‌گردد به طوریکه نه تنها در حوزه بازیکنان بلکه در بخش‌های خدماتی این تیم نیز مشکلات مالی به نوعی دمار از روزگار افراد درآورده به طوریکه طی چند روز گذشته در دفتر تحریریه سپهرغرب میزبان دو تن از این افراد بودیم که در ادامه می‌توانید گفتگوی صورت پذیرفته را بخوانید:

یکی از پرسنل خدماتی باشگاه پاس با اشاره به اینکه این باشگاه در دو بخش حقوق پرداخت می‌کند گفت: بخش نخست حقوق مربیان و بازیکنان است که متاسفانه طبق اطلاعات ما باشگاه بیش از یک و نیم میلیارد تومان در این بخش نیر به آنها بدهکار است.

وی افزود: بخش دوم حقوق‌ها نیز متعلق به پرسنل کارگری این باشگاه است که در مجموع 10 نفر هستیم و میزان طلبمان 270 میلیون تومان بیشتر نیست که در کل این رقم شاید یک پنج قرارداد یک بازیکن شود.

این پرسنل خدماتی با اشاره به اینکه بیش از سه سال است که از طریق مراجع قانونی همچون هیئت فوتبال استان، استاندار ودادگستری، اداره کار و تعاون پیگیر احقاق حقمان هستیم اما هیچکدام از مراجع قانونی پاسخگوی ما نیست و همچنان مشکل را به نبودن بودجه ربط می‌دهند گفت: اگر واقعا بودجه نیست چگونه است که تیم را برای اردو به مناطق شمالی کشور به مدت دو هفته می‌فرستند و یا اینکه حقوق چند میلیونی بازیکنان را چگونه پرداخت می‌کنند.

دیگر پرسنل کارگری باشگاه پاس نیز در تایید سخنان همکار خود افزود: اگر بودجه نیست چگونه است که استاندار بعداز سقوط تیم پاس برای احیای دوباره آن به یکباره 800 میلیون تومان به حساب تیم واریز می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ما دارای قرارداد کاری مستقل هستیم اذعان کرد: درحال حاضر مکاتبات صورت گرفته از طریق اداره کار، استانداری، فدراسیون فوتبال و حکم دادگاه بر لزوم پرداخت طلبمان موجود است.

این پرسنل کارگری باشگاه پاس با اشاره به اینکه حتی دادگستری درحکمی استاندار همدان را خطاب قرار داده تا طلب ما پرداخت کند عنوان کرد: در قبال این حکم استاندار معتقد است که دراین باشگاه سمتی ندارد این درحالی است که هر روز شاهد برگزاری جلسه‌های این باشگاه با حضور استاندار هستیم.

وی با تاکید براینکه طی دو سال گذشته دوبار با فدراسیون فوتبال دراین باره مکاتبه کرده‌ایم اذعان کرد: طی آخرین پیگیری‌ها متوجه شدیم که اداره کل ورزش و جوانان استان متقبل هزینه‌های تیم خواهد بود اما در حوزه پرداخت بدهی‌ها وظیفه‌ای ندارد. 

این کارگرخدماتی باشگاه پاس با اشاره به اینکه هنوز از سوی فدراسیون فوتبال به ما پاسخی ارائه نشده است تاکید کرد: این بدهی‌ها از چهار سال پیش روی هم انباشته شده و در نهایت کسی پاسخی قانع کننده ارائه نمی‌کند.

نماینده پرسنل کارگری باشگاه پاس همدان با اشاره به اینکه رؤی ابلاغی دادگاه دراین باره به فدراسیون فوتبال با در نظرگرفتن مدت یک ماه حتی لغو امتیاز باشگاه بوده است ابراز کرد: حتی در خصوص بیمه ما نیز این باشگاه حدود 180 میلیون تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و در واقعی بیمه‌ها به صورت بازرسی رد شده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از همکاران ما درحال حاضر با مشکلات معیشتی و حتی بیماری مواجه هستند گفت: درحال حاضر همه ما از مجموعه جدا شدیم چراکه تیم درحال حاضر از ثبات مدیریتی برخوردار نیست.

وی با اشاره به اینکه مدیریت تیم طی چهار سال گذشته فراز و نشیب فراوانی را پشت سر گذاشته به طوریکه هر فصل طبق نتایج به دست آمده مدیر مجموعه عوض شده است بیان کرد: براین اساس با تغییر مدیریت‌ها طلب ما نیز دست به دست شده و هیچ یک از مدیران خود را موکلف به پرداخت نمی‌دانند.

وی افزود: برای مثال در دوره مدیریت آقای رحیمی به مدت دو سال، تنها شش ماه حقوق ما پرداخت شده و مابقی به صورت طلب روی هم انباشته شده است.

در ادامه در راستای رعایت انصاف و نیز دریافت پاسخی قانع‌کننده به این مسئله گفتگویی را با محسن جهانشیر مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان ترتیب دادیم که در ادامه می‌خوانید:

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با تاکید بر اینکه نمایندگان پرسنل کارگری باشگاه پاس بنده نیزمراجعه کرده وبالتبع با آن‌ها گفتگو کردم گفت: خدمت این عزیزان عرض شد که اگر قرار باشد روند به این گونه پیش برود که مشکل این آن‌ها حل شود در وهله نخست لازم است که وضعیت هیئت مدیره باشگاه پاس ساماندهی شود.

محسن جهانشیر افزود: بر این اساس بعد از برنامه‌ریزی در خصوص چگونگی ساماندهی هیئت مدیره باشگاه در وهله بعدی وارد مباحث این چنینی همچون میزان مطالبات و بدهی و موانع پرداخت‌ها خواهیم شد.

وی با تصریح براین اینکه این روند نیازمند بازه زمانی است پس از این عزیزان نیز مهلت زمانی خواستیم افزود: در واقع توجه به مسئله مطرح شده از سوی پرسنل کارگری باشگاه پاس نیازمند شکل‌دهی به شاکله اصلی تیم است تا پس از آن بتوانیم در اسرع وقت نسبت به حل مشکل آنها و پرداخت طلبشان اقدام کنیم.

مع الوصف امید می‌رود وعده مدیر کل جدید ورزش و جوانان استان درخصوص حل مشکل پرسنل کارگری باشگاه پاس در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل شود چراکه با شرایط اقتصادی فعلی حاکم جامعه مشکلات معیشتی همه دهک‌های اجتماعی را تحت‌الشعاع قرار داده که دراین بین قشر کارگری بیش از پیش از این جو تاثیر می‌پذیرد.

شناسه خبر 6058