شناسه خبر:6083
1397/11/30 10:42:14
منابع سوری گزارش کردند:

وقوع 2 انفجار در ادلب

سپهرغرب، گروه ایران و جهان: ظهر روز گذشته دو انفجار مهیب شهر ادلب در شمال غرب سوریه را لرزاند که در پی آن 10 تن کشته و 30 نفر زخمی شدند.

منابع خبری از وقوع دو انفجار در مرکز و جنوب شهر ادلب واقع در شمال غرب سوریه خبر دادند.

ائتلاف تروریستی «هیئة تحریر الشام» (هتش) که جبهه‌النصره رکن اصلی تشکیل‌دهنده آن است، چندی پیش پس از عملیات گسترده علیه سایر گروه‌های تروریستی، تقریباً به‌صورت کامل ادلب را اشغال کرد.

«رادیو ادلب» وابسته به معارضان اعلام کرد که در جریان این انفجارها 10 تن کشته و 30 نفر نیز زخمی شدند.

پایگاه خبری معارض «الدرر الشامیه» اما اعلام کرد که این انفجارها در مناطق مسکونی داخل شهر ادلب و در داخل محله «القصور» در نزدیکی ساختمان هلال‌احمر سوریه رخ داده است.

خبرنگار الدرر می‌گوید که انفجار نخست توسط یک خودروی بمب‌گذاری‌شده بود که در اطراف جاده منطقه القصور پارک بوده است.

به گفته وی درست کمتر از یک دقیقه بعد انفجار خودروی نخست، خودروی دوم نیز که در طرف مقابل همان خیابان پارک شده بود، منفجر می‌شود.

تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته، ولی شاهدان عینی شدت این انفجارها را بسیار بالا توصیف می‌کنند.

     سرکرده النصره هدف اصلی این انفجار بود

در همین ارتباط منابع محلی به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که این انفجارها به فاصله سه دقیقه و در محله القصور در جنوب ادلب رخ داده است.

این منابع اعلام کردند که دو انفجار در نزدیکی یکی از مقرهای اصلی تحریر الشام رخ داده و تاکنون 21 تن کشته و بیش از 35 نفر زخمی شدند و تعداد تروریست‌های خارجی که در این انفجارها کشته شدند، به 9 نفر رسیده است.

به گفته منابع قرار بود دیروز نشستی در یکی از این مقرها بین سرکرده‌های النصره برگزار شود که در این میان «ابومحمد الجولانی» سرکرده اصلی النصره نیز در آن حضور داشته باشد.

منابع مذکور در پایان تأکید کردند که این انفجار هم‌زمان با حضور کاروان امنیتی که گفته می‌شد الجولانی در آن حضور داشته، صورت گرفته است.

شناسه خبر 6083