کد خبر : 13995
تاریخ : 1398/9/2
گروه خبری : سلامت

کشف و معدوم‌سازی 60 تن فرآورده دامی غیرقابل مصرف در کردستان

سپهرغرب، گروه خبر: معاون سلامت اداره کل دامپزشکی کردستان گفت: از آغاز سال تاکنون، 75 هزار و 824 نوبت بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های دامی استان انجام و در این بازرسی‌ها بیش از 60 تن فرآورده غیرقابل مصرف و فاسد از ورود به سفره مردم خارج و معدوم شده‌است.

ناصر مخدوم اظهار کرد: استان کردستان دارای پنج کشتارگاه فعال طیور در شهرستان‌های بانه، دهگلان، سقز، سنندج و مریوان با ظرفیت اسمی 10 هزار قطعه در ساعت است که به‌نازگی یک کشتارگاه نیز در شهرستان کامیاران به بهره‌برداری رسیده‌است.

وی افزود: سال گذشته بالغ بر 10 میلیون قطعه مرغ به وزن 25 هزار تن استحصال شده که توسط بازرسان بهداشتی مستقر در کشتارگاه‌ها میزان 1.1 درصد معادل 240 تن مرغ غیرقابل عرضه به بازار ضبط و از چرخه مصرف خارج شده‌است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کردستان تصریح کرد: در تمامی کشتارگاه‌ها مسؤولان فنی و بازرسان مقیم با مدارک تحصیلی دکترای دامپزشکی، لیسانس و کاردان مستقر بوده و بر مراحل کشتار دام نظارت کامل دارند، البته کشتارگاه‌ها توسط بازرسان شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها و این اداره کل نیز مورد بازدید سرزده قرار می‌گیرند و بر این اساس طی هشت ماه گذشته تعداد 182 مورد بازدید از پنج کشتارگاه طیور استان انجام گرفته که به‌طور متوسط در هر ماه 36 مورد بازدید محسوب می‌شود.

مخدوم خاطرنشان کرد: بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان علاوه بر کشتارگاه‌های دام و طیور در سال جاری از سه هزار و 70 مرکز عرضه شامل رستوران‌ها، اماکن تهیه غذای آماده، قصابی و مرغ و ماهی فروشی تعداد 75 هزار و 824 نوبت بازدید به عمل آورده‌ و بیش از 60 تن فرآورده غیرقابل مصرف و فاسد را از ورود به سفره مردم خارج و معدوم کرده‌اند.

معاون سلامت دامپزشکی کردستان گفت: به مردم عزیز کردستان این اطمینان داده می‌شود که تمامی کشتارگاه‌های دام و طیور و مراکز عرضه توسط بازرسان دامپزشکی مورد بازدیدهای منظم، دقیق و البته سرزده قرار می‌گیرد، بنابراین از شهروندان فهیم درخواست می‌کنیم در مواجهه با هرگونه موارد مشکوک در خصوص فرآورده‌های خام دامی مراتب را از طریق سامانه 1512 و یا تماس با شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها اطلاع‌رسانی کنند تا در کوتاه‌ترین زمان بررسی و اقدام شود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/13995