کد خبر : 15148
تاریخ : 1398/9/26
گروه خبری : دین و اندیشه

رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان خبر داد:

برنامه‌ریزی برای اعزام هفتگی 180 زائر از استان به سفر زیارتی سوریه

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان گفت: با توجه به اینکه پس از مدت‌ها امنیت به سوریه بازگشته و سازمان حج و زیارت در تأمین امنیت زائران مشکلی ندارد، سفرهای زیارتی به مقصد این کشور نیز از سر گرفته شده‌است و این نهاد آمادگی دارد تا به‌صورت هفتگی 180 زائر را به سفر زیارتی سوریه اعزام کند.

سفر به سوریه طی چند سال اخیر به دلیل حمله داعش و ناامنی‌های به وجود آمده در منطقه متوقف شد، اما از سال 1396 پس‌ازاینکه سردار سلیمانی از پاک‌سازی سوریه و نابودی داعش خبر داد، زمزمه‌هایی درباره ازسرگیری سفر به سوریه شنیده شد.

باوجود ایجاد امنیت در سوریه، سازمان حج و زیارت برای اهمیت امنیت بیشتر زائران برپایی اعزام‌های سوریه را به تعویق انداخت تا اینکه سال گذشته رئیس وقت ستاد بازسازی عتبات به آماده‌سازی مهمانسرای حرم حضرت زینب (س) برای زائران اشاره کرد. ازآن‌پس احتمال برای برپایی سفرهای سوریه قوت گرفت، اما تاکنون خبری از اعزام‌های سوریه نیست.

خبرنگار سپهرغرب با محسن ساغرچی، رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان در خصوص جزئیات راه‌اندازی مجدد این سفر زیارتی گفت‌وگویی داشته‌است که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان در تشریح جزئیات ازسرگیری مجدد سفر زیارتی سوریه، اظهار کرد: با توجه به اینکه پس از مدت‌ها امنیت به سوریه بازگشته، سازمان حج و زیارت در تأمین امنیت زائران مشکلی ندارد و سفرهای زیارتی به مقصد کشور سوریه نیز از سر گرفته شده‌است.

محسن ساغرچی با اشاره به شرایط این سفر زیارتی، تصریح کرد: برنامه سازمان حج و زیارت در خصوص حمل‌ونقل زائران این است که اگر بتواند در هر هفته 180 زائر جذب کند، از همدان به دمشق مسیر پروازی مستقیم برقرار شود تا علاقه‌مندان به این سفر بتوانند در سریع‌ترین و کوتاه‌ترین زمان ممکن از همدان به دمشق جابه‌جا شوند؛ البته اگر متقاضی کم باشد به‌ناچار پرواز‌ها از تهران انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در برنامه پرواز ماهان مد نظر است تا به‌صورت هفتگی دو پرواز به مقصد دمشق انجام شود، اما اگر تعداد متقاضیان برای این سفر بیش از ظرفیت اعلام شده باشد مسلماً تعداد پروازها نیز افزایش خواهد یافت.

رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان در خصوص تسهیلات مالی که به متقاضیان این سفر تعلق می‌گیرد، خاطرنشان کرد: تمامی دفاتر زیارتی ما به‌صورت ابتکاری متعهد شده‌اند که تا سقف یک میلیون تومان برای هر نفر وام در نظر بگیرند.

ساغرچی با اشاره به جزئیات هزینه‌های اعزام به سفر زیارتی سوریه، اذعان کرد: این سفر با دو نرخ انجام می‌شود که اگر متقاضی، خواهان سفر پنج‌روزه باشد باید مبلغی بالغ‌بر سه میلیون و 700 هزار تومان بپردازد و هزینه سفر چهار روزه سه میلیون و 300 هزار تومان برآورد می‌شود.

وی در پایان به اماکن مقدسی که در این سفر مورد بازدید و زیارت زائران قرار می‌گیرد اشاره کرد و گفت: زیارت حضرت زینب (س)، حضرت رقیه (س)، قبرستان‌های باب‌السلام و باب‌الصغیر و مسجد اموی ازجمله اماکن متبرکه‌ای خواهد بود که مورد بازدید قرار می‌گیرند.

 

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/15148