کد خبر : 15775
تاریخ : 1398/10/9
گروه خبری : سیاسی

فرمانده سپاه ثارالله:

سپاه دست نامزدهایی که وعده پول و ملک می‌دهند را رو می‌کند

سردار غلامعلی ابوحمزه، فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به تازگی طی سخنانی در نشست خبری سالگرد حماسه نهم دی، به موضوع انتخابات و فعالیت مشکوک برخی جریانات سیاسی اشاره کرده و گفته است: برخی در این استان –کرمان- دنبال این نباشند با پول رأی بخرند. ما دست اینها را رو می‌کنیم.

 

وی می‌افزاید: "برخی‌ها اکنون شروع کرده‌اند و افرادی را می بینند، نشست می گذارند، قول پول و ملک می‌دهند. لذا اینها بدانند سپاه دست این افراد را رو می‌کند."

 

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، سردار ابوحمزه تصریح می‌کند: انتخابات مجلس شورای اسلامی باید قانونی برگزار شود و ما اجازه نمی‌دهیم خلاف مقررات و قانون از روش‌های مختلف وعده پول و مسئولیت بدهند و رأی بخرند لذا رسانه‌ها باید این مهم را تببین کنند.

 

او همچنین گفته است: اکنون برخی در استان کرمان به شدت درصددند انتخابات را از مجرای قانونی خارج و مسیر را منحرف کنند و افرادی که شایستگی ندارند را بر مسند قدرت بنشانند ....برخی می خواهند مرده های متحرک و افراد بی خاصیت را به مجلس بفرستند لذا رسالت رسانه‌ها در این خصوص سنگین و حساس است.[۵]

 

*افشا کردن جریانات نفاق و تزویر و کسانی که مشغول دورنگی با مردم و شخصی‌سازی مناصب نظام اسلامی هستند؛ در راستای وظیفه ذاتی سپاه برای صیانت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن ضروریست.

 

امری که به نظر می‌رسد سپاه پاسداران بعنوان یک نیروی برخاسته از متن مردم می‌تواند نقشی خطیر را در آن ایفا کند.

 

پر واضح است که اگر سپاه پاسداران بعنوان نهاد امین مردم، در فرایندهای مردمسالاری و انتخابات‌ها در کنار مردم قرار بگیرد و همراه با آنها به تنویر افکار عمومی و بیان اطلاعات خود از جریانات تزویر و منصب‌پرست بپردازد؛ شاهد برگزاری انتخابات‌های بهتر و باکیفیت‌تری خواهیم بود.

 

و این مسئله هم بر خلاف القائات و اصرارهای اصلاح‌طلبان به هیچ وجه حضور نظامیان در سیاست نیست بلکه حضور نگهبانان امین انقلاب در کنار مردم برای ترویج بهتر دموکراسی است.

 

ضمن اینکه ما در این زمینه تواصی دهه شصت مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه سپاه باید هم ۱۰۰ درصد سیاسی باشد و هم ۱۰۰ درصد نظامی را نیز در اختیار داریم. همانگونه که تأکیدات مشابهی از امام راحل نیز مبنی بر صحبت‌های اصلاح‌گرانه سیاسی در نیروهای مسلح نیز وجود دارد.

 

این امر بدیهیست که یکی از راهکارهای اصلی در صیانت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن افزایش آگاهی عمومی و بصیرت‌افزایی است. و این مسئله اولا با تحزّب متفاوت است و ثانیا نظامی و غیر نظامی ندارد.

منبع: مشرق

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/15775