کد خبر : 1622
تاریخ : 1397/7/29
گروه خبری : جامعه

بزرگترین بیمارستان همدان در محاصره مشکلات

طی چند ماه اخیر با تغییرات نرخ ارز و اعمال تحریم‌ها، شاهد افزایش شدید قیمت‌ برخی از تجهیزات پزشکی بوده‌ایم. این مشکلات در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها، محدودیت‌های زیادی از جمله پایین آمدن ظرفیت پذیرش بیماران، نبود تجهیزات ضروری پزشکی برای درمان و نبود داروی بیهوشی را به دنبال داشته است.
بیمارستان‌های استان همدان هم از این مشکلات مستثنی نبوده، از جمله بزرگترین بیمارستان همدان و معين غرب كشور که این محدودیت‌ها در آن شایع و بارز است به طوریکه پرسنل این بیمارستان، برای درمان بیماران با مشکلات جدی مواجهه شده‌اند. بنابراین برای بررسی این موضوع به بیمارستان بعثت همدان رفتیم تا از نزدیک مشکلات را واکاوی کنیم.
یکی از اعضای بخش مغز و اعصاب بیمارستان بعثت همدان در رابطه با محدودیت ظرفیت پذیرش بیماران گفت: با توجه به مشکلاتی از جمله کمبود نیروی پرستار و تجهیزات پزشکی، پرسنل این بخش با مشکل مواجه شده‌اند و در برخی از بخش‌ها فقط بیماران اورژانسی پذیرش می‌شوند.
وی با اشاره به کمبود برخی از تجهیزات پزشکی از جمله تب‌سنج، دستکش لاتکس، میکروست و مایع ضدعفونی‌کننده و حتی پنبه، عنوان کرد: با وجود کمبود این تجهیزات پرسنل بیمارستان در انجام وظیفه خود دچار مشکل شده‌اند و نهایت سعی خود را برای ارائه خدمات با کیفیت می‌کنند.
یکی از اعضای بخش کودکان بیمارستان بعثت هم با ابرازناراحتی از نبود نیروی پرستار و کمبود امکانات، بیان کرد: این بخش به علت وجود کودکان خردسال نیازمند پرستار برای رسیدگی به وضعیت بیماران است اما متأسفانه هر پرستار برای رسیدگی به 10 کودک مراجعه‌کننده مأمور می‌شود که این کار برای یک پرستار بسیار سخت و سنگین است.
وی در رابطه با کمبود امکانات و داروهای مورد نیاز، تصریح کرد: قرص سفازولین یکی از داروهای مهم در جلوگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری‌های گرم مثبت و منفی حساس به دارو، از جمله عفونت‌های ادراری به ویژه در دوران بارداری بوده و به عنوان پیشگیری از عفونت قبل از عمل جراحی استفاده می‌شود که با کمبود شدید آن مواجه شده‌ایم.
انتقال بیماران برای انجام آزمایش به سایر مراکز
یکی دیگر از پرسنل بیمارستان بعثت در گفت‌وگویی اظهار کرد: با توجه به کمبود امکانات و نبود سرنگ و کیت آزمایشی، برای انجام آزمایش بیماران ناچار به انتقال آنها به سایر مراکز هستیم.
وی افزود: انتقال بیماران به دیگر آزمایشگاه‌ها کاری سخت و دشوار است و به علت تأخیر در جواب‌دهی آزمایش، مدت درمان بیمار طولانی می‌شود.
وی عنوان کرد: با توجه به کمبود تجهیزات و امکانات و پایین آمدن سطح کیفی ارائه خدمات به بیماران و رفتار بد برخی پرسنل بیمارستان موجب نارضایتی مراجعه‌کنندگان شده است.
رفتار بد و نامناسب برخی پرسنل بیمارستان بعثت با بیماران  
در ادامه یکی از مراجعان در رابطه با نحوه رسیدگی و رفتار پرسنل این بیمارستان گفت: برخی از پرسنل بیمارستان و منشی‌های پزشکان رفتار بد و زننده‌ای با مراجعه‌کنندگان به ویژه در بخش اورژانس دارند.
این بیمار با بیان اینکه بسیاری از داروها در داروخانه این بیمارستان موجود نیست، ادامه داد: داروهایی از جمله متفرمین در داروخانه این بیمارستان موجود نیست و باید قیمتی چند برابر برای خرید این دارو در داروخانه‌های سطح شهر پرداخت کنیم.
شخص دیگری ضمن ابرازنارضایتی از نحوه رسیدگی پرسنل بیمارستان، بیان کرد: متأسفانه برخی از پرسنل بیمارستان به ویژه در بخش اورژانس رفتار شایسته‌ای با بیماران نداشته و سبب نارضایتی مردم از عملکرد این بیمارستان و پرسنل آن شده است.
وی ادامه داد: مردم به خوبی مشکلات کشور را درک می‌کنند اما برخورد ناشایست و بی‌احترامی برخی پرسنل مزید بر ناراحتی مردم شده است.
مشکلات و کمبود برخی از تجهیزات به‌زودی حل می‌شود
مدیر بیمارستان بعثت همدان از حل مشکلات و کمبود تجهیزات این بیمارستان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به اعمال تحریم‌ها و نوسانات نرخ ارز نه تنها بیمارستان بعثت بلکه بسیاری از مراکز درمانی در استان با مشکل مواجه شده‌اند.
حمید کیانی‌فتوت افزود: برای حل مشکلات، تلاش خود را ادامه می‌دهیم و امیدواریم به‌زودی شاهد حل آنها باشیم چرا که تمام مسئولان و پرسنل این بیمارستان در جهت ارائه خدمات با کیفیت به مردم از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.
وی در رابطه با کمبود نیروی انسانی و متخصص در بخش‌های این بیمارستان تصریح کرد: در بعضی از بخش‌های بیمارستان، با کمبود نیروی انسانی مواجه شده‌ایم که به‌زودی این مشکل با ساماندهی نیروهای متخصص و پرستار حل می‌شود.
 
منبع : ایسنا
  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/1622