کد خبر : 1693
تاریخ : 1397/8/1
گروه خبری : جامعه

رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند در گفتگو با سپهرغرب مطرح کرد

استقرار ایستگاه صلواتی نهاوند در شهر میرجاوه و خدمت به زائران پاکستانی

یک تریلر از اقلام مورد نیاز ارسال شده، محموله دوم نیز آماده است

سپهرغرب، گروه خبر - سمیرا گمار: رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند با بیان اینکه ایستگاه صلواتی شهر میرجاوه دومین سالی است که راه‌اندازی شده و به زائران پاکستانی خدمت‌رسانی می‌کند، عنوان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان این موکب را در آنجا مستقر کرده و اداره اوقاف شهرستان نهاوند نیز به‌عنوان پشتیبان، اقلامی را جهت تأمین نیازهای زائران عزیز به آن‌ها (که از شیعیان پاکستانی هستند) ارائه می‌دهد.
این روزها شهر ما خواب ندارد، مشعل‌گردان‌ها راه را بر تاریکی شهر بسته‌اند و خواب را در چشم‌های غم‌زده شکسته‌اند؛ اینجا همه منتظر روزی بزرگ، به غمی سرشار از امید نشسته‌اند. داغ حسین (ع) که سرد نمی‌شود، اما هرچه به اربعین نزدیک‌تر می‌شویم، کاروان ظهور چه آن‌ها که علم بر دوش در حال حرکت به سمت کربلا هستند و چه آن‌ها که کمر بر خدمت اصحاب آخرالزمانی سیدالشهدا (ع) بسته‌اند تا با شوق و حرارت خود را به قافله حسین در سال 61 هجری برسانند، تجلی بیشتری پیدا می‌کنند؛ به گواه روایات زائران اربعین حسینی «عاقبت بخیر خواهند شد» و باز به تصدیق حضرات معصومین (ع) «ملائک به خادمان زائران اباعبدالله غبطه می‌خورند.»
آری راه‌های وصول به حسین (ع) شاهراه است و فرقی ندارد که در کجا ایستاده‌ای؛ در پیشانی کاروانی و علم بر دوش یا چای‌ریز موکبی برای یاران حسین.
خدایا در این عصر دلتنگی‌ها، چه بسیار است مظاهر امید، موکب‌های پرهیبت‌ این روزها بغض آور است؛ «هرکسی کو دور ماند از اصل خویش، بازجوید روزگار وصل خویش...»
دلم گریه می‌خواهد، قلمم اشک‌هایش را ریخت! اینک نوبت باز شدن بغض گلوست، خدایا این جماعت آن روز کجا بودند تا قطره آبی برای اصغر بیاورند تا حنجرش از تیر حرمله لعنت‌الله‌علیه سیراب نشود...؟ «به دنبال محمل چنان زار گریم که از گریه‌ام ناقه در گل نشیند...»
القصه، آنچه می‌خوانید در همین رابطه است؛ برپایی یک موکب صدها کیلومتر آن‌طرف‌تر از همدان و مهران و در مرز میرجاوه؛ به همت اداره اوقاف سیستانی‌ها و نهاوندی‌های غیور برای خدمت‌رسانی به زائران پاکستانی که از این مکان راهی کربلا هستند. در ادامه گفتگوی خبرنگار سپهرغرب با حجت‌الاسلام فیض‌الله اسدپور رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند را درباره کم و کیف خدمت‌رسانی نهاوندی‌ها در این موکب خواهید خواند:
حجت‌الاسلام فیض‌الله اسدپور با بیان اینکه ایستگاه صلواتی شهر میرجاوه دومین سالی است که راه‌اندازی شده و به زائران پاکستانی خدمت‌رسانی می‌کند، عنوان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان سیستان و بلوچستان این موکب را در آنجا مستقر کرده و اداره اوقاف شهرستان نهاوند نیز به‌عنوان پشتیبان، اقلامی را جهت تأمین نیازهای زائران عزیز به آن‌ها (که از شیعیان پاکستانی هستند) ارائه می‌دهد.
     از یک هفته قبل تا یک هفته بعد از اربعین خدمت‌رسانی خواهیم کرد
وی خاطرنشان کرد: به جهت بعد مسافت پاکستان تا عراق و حرکت زودهنگام زائران پاکستانی، قریب به یک هفته است که این موکب راه‌اندازی شده و تا چند روز پس از اربعین نیز به خدمت‌گزاری زائران ادامه خواهد داد.
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند افزود: بخش عمده‌ای از اقلام خوراکی این موکب با مرکزیت امامزاده محمد شهرستان نهاوند و از طریق فراخوان مردمی تأمین می‌شود که به لطف خدا تاکنون یک تریلر از اقلام جمع‌آوری‌شده شامل 18 تن مواد خوراکی از قبیل سیب، سیب‌زمینی، آب‌معدنی، خشکبار، بیسکوییت، کیک و لباس‌های گرم تهیه و برای زائران ارسال شد.
حجت‌الاسلام اسدپور در ادامه با اشاره به اینکه محموله دوم اقلام مورد نیاز این موکب نیز آماده ارسال است، گفت: در این موکب خدماتی نظیر اسکان شبانه، میان‌وعده و غذای گرم برای پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین (ع) فراهم است، کما اینکه کسانی که تمایل به کمک در این بخش دارند، می‌توانند با تهیه خشکبار و مواد غذایی در این امر مقدس سهیم باشند.
وی ادامه داد: ظرفیت پذیرایی در این موکب متوسط دو هزار نفر در روز بوده و نیروی انسانی خدمت‌گزار در هرروز به‌صورت نوبتی قریب به 40 نفر را در برمی‌گیرد که به فعالیت و خدمت‌گزاری در بخش‌های مختلف مشغول هستند.
رئیس اوقاف و امور خیریه شهرستان نهاوند با تشریح علت حضور در این منطقه، ابراز کرد: این کار به جهت تقویت حضور زائران پاکستانی در اربعین حسینی صورت گرفته تا به سهم خود بتوانیم بخشی از نیازهای زائران را تا رسیدن به مقصد تأمین کنیم.
     حضور خادمان اربعین حسینی در این مسیر و خط بطلان بر تبلیغات فرق ضاله و وهابیت
حجت‌الاسلام اسدپور در پایان اضافه کرد: علاوه بر این، از آنجایی که وهابیت و سایر فرق ضاله در این منطقه به طرق مختلف تبلیغات ضد اسلامی انجام می‌دهند، حضور ما می‌تواند با داشتن برنامه‌هایی در این راستا، نقشه‌ها و برنامه‌های آن‌ها را خنثی کند؛ بدون تردید این فعالیت‌ها توسط خادمان در این منطقه نمود عینی و بازتابی مثبت داشته و زائران می‌توانند این اقدامات را در کشور پاکستان تسری داده و انجام دهند.
در خاتمه باید گفت، نشان به نشان رستاخیز عظیم اربعین، عشق و ارادت به اباعبدالله حسین (ع) پا را از مرزها فراتر نهاده و دیگر این جغرافیا نیست که میان مردم ترسیم مرز می‌کند؛ این کاروان با ظهور گره خورده، حالا دیگر «حسین» را همه می‌شناسند و منتقم خون حسین تکلیف تاریخ را مشخص می‌کند.
به شهادت کنگره عظیم اربعین، «خون خدا» نقشه‌ای دیگر در سر دارد. برای آن روز ابنای آدم صرف‌نظر از تکلم به این یا آن زبان، «حسین» را به نیکی می‌شناسد که سیدالشهدا هم «نقشه راه» است و هم «نقشه رهایی».
سلام بر سیدالشهدا و اصحاب آخرالزمانی‌اش، سلام بر شهیدانی که به عشق کربلا دست دادند تا دست ما به ضریح حسین (ع) برسد، سلام بر خدمتگزارانت که فارغ از مرز و ملیت خاک پای زائرانت را سرمه چشمانشان کرده‌اند...

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/1693