کد خبر : 17122
تاریخ : 1398/11/15
گروه خبری : گردشگری

21 نقطه گردشگری کنگاور آماده میزبانی از رویداد کرمانشاه 2020

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کنگاور از شناسایی و معرفی 21 سایت گردشگری در روستاهای این شهرستان برای میزبانی از رویداد بین‌المللی کرمانشاه 2020 خبر داد.

محمدجواد عظیمی روز گذشته اظهار کرد: گردشگری محور توسعه محسوب می‌شود و میراث فرهنگی کنگاور تلاش می‌کند از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های این حوزه در راستای ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال پایدار بهره بگیرد.

وی در ادامه گفت: کرمانشاه و کردستان پس از بررسی‌های مکرر از بین 16 استان که درخواست میزبانی اجلاس گردشگری روستایی 2020 را داده بودند، به‌عنوان میزبان اجلاس جهانی 2020 انتخاب شدند.

عظیمی با اشاره به اینکه باید قدر فرصت مذکور را دانست، افزود: تاریخ پیشنهادی گردشگری و اکوتوریسم روستایی از سوی وزارت میراث فرهنگی به سازمان گردشگری جهانی ارائه شده است.

وی بیان کرد: تاریخ 12 تا 16 آبان‌ماه سال 99 برای اجرای این رویداد جهانی و استقبال از 160 کشور جهان پیشنهاد شده که کنگاور تمام تلاش خود را برای میزبانی شایسته از آن به‌کار می‌گیرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کنگاور اظهار کرد: سراب دهلر کنگاور علاوه‌بر اینکه یک جاذبه طبیعی و ایستگاه و زیستگاه پرندگان بومی و مهاجر بوده، یک محوطه تاریخی نیز هست که بنا بر شواهد و مدارک از آثار مهم دوران ساسانی محسوب می‌شود.

عظیمی در ادامه به تپه گودین اشاره کرد و افزود: در این تپه هفت دوره اصلی فرهنگی و تاریخی بشریت شناسایی شده که بر سر شاهراه کهن ارتباطی قرار داشته و از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهرستان شناخته می‌شود.

وجود چهار هزار و 200 اثر ثبت‌شده ملی، یک اثر ثبت‌شده جهانی و ده‌ها اثر گردشگری که هنوز به ثبت نرسیده‌اند، حاکی از استعداد بالای کرمانشاه در بخش گردشگری است.

بیستون و طاق‌بستان، معبد آناهیتا، طاق گرا، گور دخمه اسحاق‌وند، تکایای بیگلربیگی و معاون‌الملک، بوستان کوهستان، بازار سنتی، سراب‌های نیلوفر، هرسین، صحنه، روانسر، غار قوری‌قلعه، غار پراو، کاروانسراهای شاه‌عباسی و ماهیدشت، آبشار پیران و غیره از مهم‌ترین آثار تاریخی و طبیعی گردشگری در استان کرمانشاه هستند.

استان کرمانشاه دو میلیون نفر جمعیت ساکن در دو هزار و 600 روستا و 34 شهر دارد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/17122