کد خبر : 17399
تاریخ : 1398/11/25
گروه خبری : سیاسی

کاندیداها تخریب نکنند، برنامه‌هایشان را ارائه دهند

لجبازهای سیاسی خطرناک‌اند

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه همدان با بیان اینکه کاندیداها باید برنامه‌های خود و قابلیت‌هایشان را مطرح کنند نه اینکه کسی را تخریب کنند گفت: برخی لجباز سیاسی هستند، این افراد نه تنها قابل اعتماد نیستند که خطرناک‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس از کاندیداها خواست در فضای تبلیغات تقوای الهی را در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه مردم نیز باید نسبت به انتخاب اصلح حساسیت داشته باشند گفت: باید با انتخاب عناصر مطلوب و دغدغه‌مند هدف از تشکیل نظام اسلامی که تحقق توحید در جامعه بود را رقم بزنیم.

امام جمعه همدان افزود: اگر به مواضع حضرت امام(ره) در دوران انقلاب و اهداف آن رجوع کنیم خواهیم دید هدف از این اتفاق بزرگ تحقق آرمان‌های انبیا بود چراکه وقتی جامعه در این مسیر باشد در راه خدا قرار می‌گیرد و حاکمت الهی محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه مشکل مردم با شاه فقط انتخابات نبود تصریح کرد: اینطور نبود که اگر شاه انتخابات آزاد در کشور برگزار می‌کرد، انقلاب نمی‌شد، ما سلطنت مشروعه نداریم، انتخابات در تفکر شیعه وقتی صحیح است که حاکمیت الهی بوده و مردم‌سالاری دینی برقرار باشد.

وی با بیان اینکه مسؤولان نظام اسلامی موظفند در این مسیر حرکت کنند خاطرنشان کرد: خدمت به مردم، معیشت مردم و اقتصاد کشور نیز حائز اهمیت است، اما تنها مسأله امروز ما اقتصاد نیست.

وی با اشاره به اینکه مسئولان نظام اسلامی اگر زمینه‌سازی برای ظهور نکنند هرچند به مردم خدمت کنند، باز هم خیانت کرده‌اند گفت: مسئولان در نظام اسلامی باید مبانی حکومت الهی را بدانند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه مسائل اقتصادی نیز برای ما بسیار مهم است و باید مسئولان در این زمینه ورود جدی داشته باشند اظهار کرد: جامعیت کاندیداها و داشتن برنامه عملیاتی برای ما حائز اهمیت است، آنها باید برای حل مشکلات مردم ایده داشته باشند و در کنار تقوا، برنامه‌هایی برای بهتر شدن زندگی مردم ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه کاربردی بودن و عملیاتی بودن مسائل مهمی است افزود: البته کاندیداها فراتر از این‌ها باید دغدغه دینی داشته باشند، حرکت به سمت ظهور و حرکت در راستای گام دوم انقلاب را نیز در رئوس کاری خود قرار دهند.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه پذیرفتن مسئولیت دشوار است و مسئول نیاز به سعه صدر دارد تصریح کرد: نماینده‌ باید تحمل نقدها را داشته باشد، دهان منتقد را نبندد و توهین نکند.

کسانی که قرار است قانون کشور را بنویسند، باید قانون‌مدار باشند

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه کسانی که قرار است قانون کشور را بنویسند، باید قانون‌مدار باشند خاطرنشان کرد: اگر کسی قانون را رعایت نکند، نمی‌تواند قانون صحیحی را بنویسد و به تصویب برساند.

وی با اشاره به اینکه آنها باید مصلحت‌های جامعه، مردم و اسلام را به درستی تشخیص دهند گفت: امید است همه کاندیداها این موارد را درک کنند و کارآمدی لازم را داشته باشند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز به مسئولانی نیاز داریم که از کفایت و لیاقت لازم برخوردار باشند اظهار کرد: این کشور بن‌بستی وجود ندارد، بلکه مسئولی می‌خواهد که شبانه‌روزی تلاش کند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی ادامه داد: از تمام کاندیداها خواهش می‌کنم یکدیگر را تخریب نکنید، مردم نیز بدانند اگر کاندیدایی دیگران را تخریب کرد، فردا هم به فکر من و شما نخواهد بود.

امام جمعه همدان ادامه داد: اگر کاندیدایی به توهین روی آورده و یا سیاه‌نمایی کرد و چهل سال گذشته را زیر سؤال برد تا به قدرت برسد، حضور او برای خود و جامعه خطرناک هستند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانی در ادامه با بیان اینکه یکی از عوامل عاقبت به شری در آموزه‌های دینی، لجاجت در برابر پذیرش حرف حق است گفت: برخی از افراد لجباز سیاسی و خطرناک هستند زیرا با رفتار خود به جامعه آسیب می‌زنند.

وی با بیان اینکه انسان‌هایی که تکبر و غرور دارند بیشتر دچار لجاجت می‌شوند خاطرنشان کرد: باید در برابر حق متواضع بود اما متأسفانه در جریانات سیاسی نیز این لجاجت دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه مومن لجوج نیست اظهار کرد: هر وقت تشخصی دادیم که حق با طرف مقابل است، باید آن را بپذیریم.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/17399