کد خبر : 18392
تاریخ : 1398/12/21
گروه خبری : استان‌ها

کاهش 43 درصدی تردد مسافر از پایانه‌های همدان

سپهرغرب، گروه خبر: معاون حمل‌ونقل اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان گفت: در پی کاهش رغبت مردم به استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای مسافرت، میزان تردد مسافران از پایانه‌های این استان، 43 درصد کاهش یافت.

صفر صادقی‌راد روز گذشته با اشاره به اینکه مردم به دنبال پیشگیری از شیوع ویروس کرونا رغبتی به استفاده از وسایل نقلیه عمومی نشان نمی‌دهند، اظهار کرد: از ابتدای اسفند تاکنون تردد مسافر از پایانه‌های همدان نسبت به مدت مشابه ماه گذشته 43 درصد کاهش یافته‌است.

وی افزود: از ابتدای اسفند تاکنون 130 هزار مسافر از طریق پایانه‌های استان جابه‌جا شده‌اند، درحالی‌که این آمار در بهمن‌ماه سال جاری تعداد 226 هزار مسافر به ثبت رسیده بود که در این مدت نیز تعداد سفر از طریق پایانه‌ها 36 درصد کاهش داشته‌‌است.

معاون حمل‌ونقل مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همدان با بیان اینکه به علت تردد مسافران از شهرستان‌های مختلف از طریق پایانه‌های مسافری احتمال شیوع ویروس کرونا در این مراکز وجود دارد، اذعان کرد: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح پایانه‌های استان اقدامات مختلفی همچون سم‌پاشی پایانه‌ها، ضدعفونی اتوبوس‌ها و غربالگری مسافران ورودی انجام می‌شود.

صادقی‌راد با اشاره به اینکه رانندگان و کارکنان این اداره‌ کل در خط مقدم ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، خاطرنشان کرد: به‌منظور پیشگیری از شیوع این ویروس علاوه بر ضدعفونی پایانه‌های بار و مسافر، ساعات کار پایانه‌های بار نیز حدود دو ساعت کاهش یافته‌است.

در سطح استان همدان، هشت پایانه مسافر وجود دارد که از این تعداد دو پایانه در همدان فعال است.

هم‌اکنون در این استان 20 هزار و 668 راننده و 12 هزار و پنج ناوگان باری، دو هزار و 789 راننده، یک‌هزار و 718 ناوگان مسافر و همچنین 43 دستگاه ناوگان مسافری روستایی فعال است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/18392