کد خبر : 21220
تاریخ : 1399/2/20
گروه خبری : سیاسی

در حوزه علوم و فناوری فضایی؛

آمادگی پژوهشگاه فضایی برای همکاری مشترک با نیروی هوایی ارتش

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پژوهشگاه فضایی ایران برای همکاری‌های مشترک این پژوهشگاه با نیروی هوایی ارتش در حوزه علوم و فناوری فضایی، اعلام آمادگی کرد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، حسین صمیمی در دیدار با امیر سرتیپ خلبان حبیبی، جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در محل این پژوهشگاه، گفت: رویکرد پژوهشگاه فضایی ایران کاربردی کردن فناوری فضایی و قرار دادن این فناوری‌ها در سبد مصرف صنایع است.

وی به تشریح فعالیت‌های پژوهشگاه فضایی در حوزه طراحی و ساخت ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی، خدمات فضاپایه، پیشران‌ها، توسعه فناوری‌های فضایی و ایجاد زیرساخت‌های آزمایشگاهی پرداخت و افزود: رویکرد ما این است که دانش و فناوری فضایی را کاربردی کنیم تا بخش‌های مختلف صنعتی کشور بتوانند از این فناوری‌ها استفاده کنند.

صمیمی اظهار کرد: اکنون، برخی از محصولات این پژوهشگاه در مرحله تجاری‌سازی قرار دارد و بدین جهت با بخش‌های دولتی و خصوصی در مذاکره هستیم تا از این دستاوردها در داخل استفاده بهینه شود.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اظهار آمادگی این پژوهشگاه در انجام تعاملات و همکاری‌های مشترک با نیروی هوایی در حوزه علوم و فناوری فضایی، تصریح کرد: این همکاری باعث هم‌افزایی نیروها و امکانات شده و کارها با سرعت و کیفیت بهتری به انجام می‌رسد.

در این جلسه جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش نیز گفت: فعالیت‌هایی که در پژوهشگاه فضایی ایران و پژوهشکده‌های آن در عرصه فضایی صورت گرفته، در پیشبرد فعالیت‌های فضایی کشور ارزشمند و مؤثر بوده و این فرماندهی از همکاری‌ها استقبال کرده و پیگیر انجام آن است.

وی از دستاوردهای فضایی پژوهشگاه فضایی ایران و مرکز آزمون و یکپارچه‌سازی بازدید کرد.

 

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/21220