کد خبر : 21374
تاریخ : 1399/2/23
گروه خبری : سلامت

افزایش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در کرمانشاه

عدم رعایت قرنطینه جرم است

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه از افزایش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کرونا، در استان خبر داد و گفت: این بیماری هنوز تمام نشده است.

سارا شاه‌آبادی روز گذشته اظهار کرد: بیماری کروناویروس هنوز تمام نشده است و آمار کرونا به‌خصوص در استان کرمانشاه روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: هرچند ورودی به بیمارستان‌ها کم شده، ولی آمار بیماران سرپایی به‌خاطر انجام آزمایشات و غربالگری مناسب که در سطح استان انجام می‌شود، بالا رفته و این نشان‌دهنده اینست که آمار مبتلایان بالا است.

مدیر گروه بیماری‌های غیرواگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: افرادی هستند که بدون علائم یا با داشتن علائم خفیفی به بیماری کروناویروس مبتلا هستند و اگر شناسایی نشوند و در جامعه حضور داشته باشند، سبب گسترش بیماری می‌شوند.

وی گفت: کسانی که به‌صورت سرپایی تست تشخیص کوید 19 آن‌ها به‌صورت مثبت اعلام می‌شود، چون حالشان خیلی بد نیست، نیاز به بستری در بیمارستان ندارند. لذا باید موضوع قرنطینه در منزل را تا 14 روز به خوبی رعایت کنند. در ضمن اعضای خانواده آن‌ها، باید برای انجام تست‌های تشخیصی، حتماً به مراکز 16 ساعته مراجعه کنند.

شاه‌آبادی متذکر شد: اگر کسی مبتلا به کرونا باشد و موضوع قرنطینه را رعایت نکند، از مصادیق تهدیدهای علیه بهداشت عمومی است و جرم محسوب می‌شود. چون سبب گسترش بیماری در جامعه می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: با توجه به اینکه مواردی از ابتلا به کودکان در سطح کشور گزارش شده، لازم است والدین مراقب بچه‌ها خود باشند تا جایی که امکان دارد، فرزندان خود را از منزل خارج نکنند و اصول بهداشتی را رعایت کنند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/21374