کد خبر : 23445
تاریخ : 1399/3/26
گروه خبری : فرهنگی

ثبت‌نام 558 نفر کردستانی در مسابقات سراسری قرآن کریم

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: 558 نفر کردستانی در مرحله شهرستانی چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن کریم ثبت‌نام کردند.

حجت‌الاسلام محمد کاروند از ثبت‌نام 558 نفر در مرحله شهرستانی چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن کریم خبر داد و اظهار کرد: این دوره از مسابقات در 4 منطقه تفکیکی و 9 رشته حفظ5 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، اذان، تفسیر و دعاخوانی برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف استان خاطرنشان کرد: از بین 558 ثبت‌نام‌کننده در این دوره از مسابقات 261 نفر از خواهران و 297 نفر از برادران هستند.

کاروند با اشاره به این موضوع که بیشترین تعداد شرکت‌کننده با 195 نفر مربوط به رشته تفسیر است، گفت: 166 نفر در رشته قرائت ترتیل، قرائت تحقیق 39نفر، رشته اذان 61 نفر، حفظ 5 جزء47 نفر، حفظ 10 جزء 18 نفر، رشته دعاخوانی17 نفر، حفظ کل 9 نفر و حفظ 20 جزء6 نفر در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان خاطرنشان کرد: مرحله شهرستانی چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن کریم از اول تا 20 تیر در 4 حوزه مسابقاتی برگزار خواهد شد.

وی با معرفی حوزه‌های مسابقاتی این دوره از مسابقات گفت: شهرستان‌های بانه و سقز به میزبانی شهر بانه در مسجد سیّد بانه به برگزار می‌شود، شهرستان‌های قروه، دهگلان و بیجار به میزبانی شهرستان قروه در محل امامزاده هاجر و سارا(س) به رقبا خواهند پرداخت. شهرستان‌های مریوان و سروآباد به میزبانی مریوان در مسجد جامع این شهرستان و مسابقه شهرستان‌های کامیاران، دیواندره و سنندج به میزبانی شهر سنندج در امامزاده پیرمحمد(ع) و امامزاده پیرعمر(ع) برگزار خواهد شد.

کاروند در پایان گفت: مسابقه‌دهندگان چهل‌وسومین دوره مسابقات قرآن کریم می‌توانند، جهت دریافت شیوه‌نامه فنی و داوری مسابقات با استفاده از نام کاربری و رمز عبور اختصاصی به سایت MY.OGHAF.IRمراجعه کنند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/23445