کد خبر : 23978
تاریخ : 1399/4/6
گروه خبری : شهر

تداوم تخریب ساخت‌وسازهای غیر مجاز در همدان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان گفت: طرح تخریب ساخت‌وسازهای غیر مجاز در مناطق حومه شهر همدان با قوت ادامه دارد و در این رابطه با کسی تعارف نداریم.

محمدعلی گلشن روز گذشته اظهار کرد: در ادامه اجرای این طرح ضمن شناسایی 12 اقدام غیر قانونی در مناطق روستای چشین و ابرو در حاشیه شرقی شهر همدان، نسبت به تخریب و رفع تخلف اقدام شده است.

وی بیان کرد: عوامل این مدیریت به همراه نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی و مسکن و شهرسازی با دریافت حکم دادستانی نسبت به تخریب ساخت‌وسازهای غیر قانونی در این دو روستا اقدام کردند.

گلشن افزود: ساخت‌وسازهای غیر قانونی در روستاهای چشین و ابرو شامل تغییر کاربری، احداث بنا، دیوارکشی و سایر موارد منجر به آسیب رساندن به طبیعت بود.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان یادآور شد: ساخت‌وسازهای انجام‌شده نه‌تنها منجر به تخریب باغ‌ها و فضای سبز این دو روستا شده، بلکه باعث تضییع حقوق بیت‌المال نیز شده بود.

وی اضافه کرد: هرگونه اقدام در ساخت‌وساز در باغ‌ها از قبیل فنس‌کشی، کرت‌بندی، تراس‌بندی، تعمیرات و نوسازی، تعمیرات جزئی و اساسی، ترمیم دیوار و دیوارکشی، احداث و مرمت بنا، نصب آلاچیق و سایه‌بان، احداث انباری و سرویس بهداشتی، احداث اتاق کارگری و خانه باغی نیاز به مجوز دارد و شهروندان باید به شهرداری منطقه خود مراجعه کنند.

گلشن با اشاره به اینکه سامانه 137 همدان آماده گزارش‌های مردمی از ساخت‌وسازهای غیر مجاز است، گفت: هم‌اینک طرح گشت‌زنی پلیس ساختمان ویژه باغ‌های منطقه دره‌مرادبیگ و سیلوار آغاز شده است و سامانه 137 به‌صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش هرگونه تخلف خواهد بود.

وی افزود: گشت‌های پلیس ساختمان ویژه باغ‌ها مجهز به دوربین و سیستم ردیاب GPS هستند و کنترل و نظارت به‌خوبی انجام می‌شود.

مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری همدان از ابتدای امسال تاکنون حدود 150 مورد ضبط وسایل ساخت‌وساز و نیز صدور اخطاریه انجام داده است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/23978