کد خبر : 24912
تاریخ : 1399/4/23
گروه خبری : استان‌ها

معرفی 6 هزار و 921 واحد آسیب‌دیده از کرونا به بانک‌های لرستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: 6 هزار و 921 واحد کسب‌وکار آسیب‌دیده از کرونا در این استان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

علی آشتاب روز گذشته در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان افزود: این واحدها طی هماهنگی صورت گرفته با دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل با اشتغال 9 هزار و 289 نفر برای دریافت 76 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات به بانک معرفی شدند.

وی ادامه داد: براساس آخرین آمار، مبلغ این تسهیلات 12 میلیون تومان به‌ازای هر شاغل بیمه‌شده برای کسب‌وکار‌های آسیب‌دیده و 16 میلیون تومان به‌ازای هر شاغل بیمه‌شده برای واحدهای تعطیل شده به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا است که نرخ سود بانکی آن 12 درصد بوده و تا آبان‌ماه سال جاری دوره تنفس دارند.

وی اظهار کرد: بنگاه‌های اقتصادی آسیب‌دیده از کرونا که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیامک دریافت کرده‌اند، بایستی در سامانه کارا ثبت‌نام کنند. چراکه پرداخت تسهیلات حمایتی به این مشاغل، یکی از سیاست‌های مهم وزارت کار در راستای حفظ اشتغال بنگاه‌ها و صیانت از نیروهای کار است.

آشتاب ادامه داد: بر همین اساس 14 رسته شغلی شناسایی‌شده که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش‌فرمایی بوده‌اند که برای ثبت‌نام در سامانه کارا اقدام کرده و از تسهیلات مذکور بهره‌مند شدند.

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی لرستان در خصوص واحدهای فاقد کد کارگاهی و بیمه افزود: ارسال پیامک دعوت این متقاضیان برای دریافت تسهیلات آغاز شده و طی مذاکرات صورت گرفته با دستگاه‌های مختلف، اطلاعات افراد شاغل و بنگاه‌های فاقدبیمه، مورد بررسی و احصا قرار گرفته و مقرر است لیست افرادی که هویت آن‌ها احراز می‌شود و در حال حاضر فعال هستند، هرچه سریع‌تر ارائه شود.

پیامک تأیید خسارت برای 25 هزار واحد ارسال شده و باید برای تکمیل مشخصات در سامانه کارا وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت‌نام کنند که این واحدها، دارای کارگر بیمه‌شده هستند.

9 هزار و 281 کارگر بیمه‌شده در استان نیز مشمول دریافت بیمه بیکاری شده‌اند.

به‌گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی لرستان 60 هزار واحد استان به‌دلیل شیوع کرونا آسیب‌دیده و متضرر شده‌اند که خسارت واحدهای اقتصادی و تولیدی استان بر اثر این ویروس یک‌هزار و 500 میلیارد تومان است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/24912