کد خبر : 25199
تاریخ : 1399/4/28
گروه خبری : استان‌ها

حمایت از مشاغل آسیب‌دیده، اولویت بانک‌های کردستان است

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان کردستان گفت: بانک‌های استان، تمرکز خود را بر حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا گذاشتند و براساس چارچوبی مشخص، شروع به پرداخت تسهیلات به این بخش‌ها کرده‌اند.

علی‌اشرف یوسفی‌قیاسی روز پنجشنبه گذشته اظهار کرد: براساس وظیفه اخلاقی و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، بانک‌ها تمام توان و نیروی خود را برای پرداخت هرچه سریع‌تر این تسهیلات به واحدهای آسیب‌دیده از بیماری کرونا گذاشتند.

وی با بیان اینکه امید می‌رود حمایت‌های بانک‌ها، گره‌ای از مشکلات مشاغل آسیب‌دیده بگشاید، اضافه کرد: بانک ملی با بیشترین تعداد پرونده‌هایی ارجاعی تا این لحظه، تعهد پرداخت به 715 نفر را پذیرفته است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان کردستان با اشاره به اینکه این افراد از طریق سامانه کارا معرفی شده و روزبه‌روز به تعداد آن‌ها اضافه می‌شود، افزود: به همکاران شعب توصیه شده به آسان‌ترین و کوتاه‌ترین شیوه، پرونده‌های این افراد را تکمیل و پرداختی‌ها را انجام دهند.

یوسفی با اشاره به تأکید مقامات ارشد استانی در این خصوص یادآوری کرد: مقامات ارشد استانی، از بانک‌ها انتظار دارند که در این دورا،ن همچنان در کنار مردم باقی بمانند و میزان بیشتری از منابع خود را تبدیل به تسهیلات و پرداخت به متقاضیان کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر اولویت‌دارترین برنامه بانک‌ها، پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا است، گفت: بانک‌ها یا شعبی که در این خصوص عملکرد مناسبی نداشته باشند، بازخواست خواهند شد.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان کردستان تأکید کرد: اقساط اسفند، فرودین و اردیبهشت تسهیلات قبلی مربوط به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا نیز به پایان دوره انتقال خواهد یافت.

مبلغ تسهیلات حمایتی دولت، شامل 120 میلیون ریال برای کسب‌وکارهای آسیب‌دیده و 160 میلیون ریال برای واحدهایی که به دستور ستاد مبارزه با کرونا تعطیل شده‌اند، است که 70 درصد این مبلغ، برای پرداخت هزینه‌های دستمزد و 30 درصد آن، برای سایر هزینه‌های عملیاتی مرتبط با کسب‌وکار درنظر گرفته شده است.

بانک‌های ملی، سپه، صادرات، تجارت، ملت، رفاه کارگران، پارسیان، پارسارگاد، اقتصاد نوین، سینا، شهر، حکمت و مؤسسه‌های کوثر و ملل، به‌عنوان عاملان پرداخت تسهیلات حمایت از آسیب‌دیدگان کرونا تعیین شده‌اند.

14 رسته شغلی از جمله مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده، مراکز گردشگری، حمل‌ونقل عمومی، تولید و توزیع پوشاک، مراکز توزیع آجیل و خشکبار، باشگاه‌ها، مجتمع‌های ورزشی و آموزشگاه‌های رانندگی مشمول دریافت تسهیلات حمایتی در مقابل آسیب‌های شیوع ویروس کرونا هستند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/25199