کد خبر : 26996
تاریخ : 1399/5/28
گروه خبری : استان‌ها

صدور دستور قلع 123 بنای غیرمجاز در ایلام

سپهرغرب، گروه خبر:شهردار ایلام گفت: 123 مورد دستور قلع بنا به دلیل رعایت نکردن ضوابط در ساخت‌وسازهای شهری توسط کمیسیون ماده 100 صادر شده است.

طالب صادقیان روز گذشته یکی از مشکلات مرکز استان در طول سال‌های گذشته را حذف پارکینگ در ساخت‌وسازها عنوان کرد که مشکلات متعددی را به‌ویژه در حوزه ترافیک شهری ایجاد کرده است.

وی افزود: کسانی که اقدام به حذف پارکینگ در ساخت‌وسازها می‌کنند، ضمن تشکیل پرونده به کمیسیون ماده 100 ارجاع داده می‌شوند تا به آن رسیدگی شود.

شهردار ایلام یادآوری کرد: شهرداری همواره از اعضای کمیسیون ماده 100 درخواست داشته که به پرداخت جریمه برای حذف پارکینگ قانع نشوند و حتماً رأی به بازگشت به حالت اولیه بدهند که در سال‌های اخیر نیز صدور دستور قلع بناهای غیرمجاز به شکل قابل‌توجهی افزایش یافته است.

صادقیان تأکید کرد: به‌طور میانگین در سال‌های گذشته سالانه حدود 6 مورد دستور قلع بنای غیرمجاز از سوی کمیسیون ماده 100 صادر می‌شد که این تعداد، هم‌اکنون به 123 مورد افزایش یافته است و نشان از عزم اعضا برای مقابله با مقوله حذف پارکینگ در ساخت‌وسازها می‌دهد.

وی اضافه کرد: هرچند این موارد صدور قلع بنای غیرمجاز تاکنون اجرایی نشده و اجرایی کردن این موضوع، نیازمند همراهی و همکاری دستگاه‌های متعددی است تا امنیت اجتماعی و جانی مأمورانی که اقدام به قلع بنای غیرمجاز افراد خاطی می‌کنند، تأمین شود.

شهردار ایلام اظهار کرد: اگر این تعداد بنای غیرمجاز که اقدام به حذف پارکینگ در ساخت‌وسازهای خود کرده‌اند قلع شوند، برای دیگر افراد نیز درس عبرتی می‌شود تا ساخت‌وسازهای خود را مطابق ضوابط تعیین‌شده انجام دهند.

صادقیان گفت: برخی ممکن است فکر کنند که شهرداری به‌دلیل محدودیت منابع درآمدی در مقابل حذف پارکینگ در ساخت‌وسازها چندان سخت‌گیری نمی‌کند تا با اعمال جریمه از این محل درآمدی کسب کند، ولی شهرداری هرگز در جلسات کمیسیون ماده 100 به‌دنبال درآمدهای کاذبی که منجر به تضییع حقوق شهروندی می‌شود، نبوده و راه‌های متعددی برای درآمدزایی دارد که می‌توان آن‌ها را عملیاتی کرد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/26996