کد خبر : 28039
تاریخ : 1399/6/17
گروه خبری : استان‌ها

وزیر نفت پروژه گازرسانی به شهر مرزی «نودشه» را افتتاح کرد

اهالی 10 روستای مرزی کرمانشاه چشم‌‌انتظار شعله‌های آبی گاز طبیعی

پروژه گازرسانی به شهر مرزی «نودشه» روز گذشته با حضور بیژن زنگنه؛ وزیر نفت به‌صورت ویدئوکنفرانس و هوشنگ بازوند؛استاندار کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

استاندار کرمانشاه با اشاره به گرمای امیدبخش گاز در یک‌هزار و 541 روستای استان گفت: اهالی 10 روستای دیگر در نوار مرزی چشم‌انتظار برخورداری از نعمت گاز طبیعی هستند.

هوشنگ بازوند در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به شهر نودشه اظهار کرد: توسعه‌ گازرسانی به مناطق روستایی و شهری، یکی از اهداف دولت یازدهم و دوازدهم بود که در راستای این هدف تاکنون گازرسانی به یک‌هزار و 541 روستای استان انجام شده است.

وی افزود: در ابتدای کار دولت، فقط عملیات گازرسانی به 209 روستا در کرمانشاه انجام شده بود، ولی در این دولت تاکنون به یک‌هزار و 332 روستا از نعمت گاز برخوردار شده‌اند.

استاندار کرمانشاه به سیاست‌های اتخاذ شده از سوی وزیر نفت در زمینه بهره‌گیری از منابع قانون بودجه ازجمله بند «ق» تبصره دو قانون بودجه برای طرح‌های گازرسانی اشاره و اظهار کرد: توسعه مناطق مرزی و محرومیت‌زدایی با رویکرد برخورداری مردم از امکانات و رونق کسب‌وکار مرزنشینان همیشه اولویت داشته و امروز شاهد تحقق این مهم در استان هستیم.

بازوند از تلاش‌ها و حمایت‌های بی‌دریغ وزیر نفت در استان تقدیر کرد و گفت: انتظار داریم این همراهی و مساعدت تا پایان دولت و اتمام پروژه‌ها به‌صورت ویژه تداوم داشته باشد.

وی در این مراسم که با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، درخواست افزایش سرانه خانوارها برای بهره‌مندی 10 روستای دیگر در نوار مرزی از نعمت گاز طبیعی توسط وزارت نفت را ارائه داد و گفت: گازرسانی به سه شهر ریجاب، ازگله و‌ نوسود در استان باقی‌ مانده است که تا پایان سال پروژه گازرسانی به نوسود به پایان رسیده و دو شهر دیگر تا نیمه نخست سال 1400 از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

استاندار کرمانشاه در ادامه به تلاش‌‌های صورت گرفته در راستای آغاز عملیات اجرایی پتروشیمی اسلام‌آبادغرب با سرمایه‌گذاری هفت هزار میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: از مساعدت ویژه وزیر نفت در پتروشیمی چهارم استان و‌ آغاز مجدد فعالیت اجرایی پالایشگاه آناهیتا تشکر می‌کنم و مساعدت ایشان را جهت اخذ تسهیلات از صندوق ملی توسعه در پتروشیمی آناهیتا خواستارم.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه نیز در حاشیه این مراسم اظهار کرد: برای گازرسانی به شهر نودشه 13 هزار و 400 متر لوله‌گذاری در بخش شهری و 33 هزار و 500 متر لوله‌گذاری برای خط تغذیه صورت گرفته و یک ایستگاه تقلیل فشار (TBS) نیز اجرا شده است.

شهبازی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح یک‌هزار و 229 خانوار شهری نودشه و سه‌هزار و 62 خانواده روستایی، از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

گفتنی است؛ در این مراسم طرح گازرسانی به 81 روستا و 22 واحد صنعتی افتتاح و عملیات اجرایی گازرسانی به 48 روستا و واحد صنعتی دیگر نیز آغاز شد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/28039