کد خبر : 29270
تاریخ : 1399/7/6
گروه خبری : استان‌ها

رفع نقص از نقاط آب‌گیر و تکمیل مسیل سیلاب شیرین‌سو

شهردار شیرین‌سو در حاشیه بازدید از نقاط حادثه‌خیز و آب‌گیر شهر شیرین‌سو از رفع کامل نواقص نقاط شناسایی‌شده و تکمیل مسیل سیلاب شهری خبر داد.

سیدمصطفی موسوی با اعلام این خبر، گفت: مدیریت بحران و پیشگیری از وقوع آن و خسارات جانی و مالی یکی از وظایف شهرداری‌ها است، بر این اساس شهرداری شیرین‌سو تمام توان خود را برای خدمت به مردم شریف شیرین‌سو به‌کار گرفته و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نمی‌کند.

شهردار شیرین‌سو با اشاره به مشکلات موجود در سطح شهر، بیان کرد: مشکلات متعددی در حوزه‌های مختلف شناسایی شده که برخی از آن‌ها رفع شده و بعضی نیز فرآیند خود را طی می‌کند.

موسوی ادامه داد: با توجه به شروع فصل پاییز و آغاز بارش‌های پاییزی در آینده نزدیک، یکی از مشکلاتی که شهرداری به‌صورت جدی با آن مواجه می‌شود، موضوع روان‌آب‌ها و آب‌گرفتگی معابر بوده که در دستور کار قرار گرفته و اقدامات مؤثری در این خصوص صورت می‌پذیرد.

وی اضافه کرد: سیلاب یک مخاطره طبیعی است که اگر به‌موقع برای مهار آن اقدامی صورت نگیرد، موجب آب‌گرفتگی و وارد شدن خسارات به شهروندان و تأسیسات و مبلمان شهری می‌شود.

شهردار شیرین‎سو با اشاره به موقعیت جغرافیایی شهر شیرین‌سو، بیان کرد: با توجه به موقعیت شهر و اقلیم حاکم بر آن، خوشبختانه بارش‌های خوبی را در طی یکی دو سال گذشته در این منطقه شاهد بودیم که نمونه آن بارش سال گذشته بود و موجب راه افتادن روان‌آب و آب‌گرفتگی بود.

وی در ادامه اذعان کرد: همین موضوع اهمیت توجه ویژه به هدایت روان‌آب‌ها را نشان می‌دهد که شهرداری از مدت‌ها قبل به‌صورت جدی به آن ورود کرده تا درصورت تکرار بارندگی‌های سال گذشته، مشکلات کمتری برای همشهریان به‌وجود آید.

موسوی با اشاره به اقدامات شهرداری درخصوص کنترل روان‌آب‌ها و آب‌های سطحی، افزود: یکی از اقدامات شهرداری تکمیل مسیل داخل شهر است که در دستور کار قرار گرفته و اقدامات مؤثری ازجمله تکمیل و ترمیم آن صورت پذیرفته است.

وی در ادامه هدایت صحیح روان‌آب‌ها، پیشگیری از وقوع آب‌گرفتگی، جمع‌آوری آب‌های سطحی و کارکرد مناسب آن‌ها را از مهم‎ترین اهداف تکمیل مسیل سیلاب شیرین‌سو نام برد.

شهردار شیرین‌سو با اشاره به بارندگی‌های بهار و پاییز سال گذشته، اضافه کرد: در ابتدای سال گذشته بارش باران تقریباً تمام کشور را غافلگیر کرد و موجب خسارات سنگین در سطح کشور شد که شهر شیرین‎سو نیز از این قاعده مستثنا نبوده و خسارات و مشکلاتی را برای همه به‌وجود آورد. بر این اساس شهرداری در راستای پیشگیری از وقوع حوادث و بروز خسارات ناشی از سیل و آب‌گرفتگی معابر اقدامات پیشگیرانه را انجام داد و پیمانکار مربوطه نسبت به تکمیل مسیل اقدام کرده که امیدواریم تا قبل از بارش‌های پاییزی مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

موسوی ادامه داد: همچنین توسط کارشناسان شهرداری طی یک سال گذشته تمامی نقاط سیل‌خیز شناسایی و موانع رفع شد تا نگرانی مردم عزیز از این موضوع به حداقل برسد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/29270