کد خبر : 3114
تاریخ : 1397/9/12
گروه خبری : جامعه

در راستای اجرای طرح «طاها» صورت گرفت؛

انجام ۳۲۲۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی در استان همدان

همدان - مدیرکل استاندارد استان همدان از انجام ۳ هزار و ۲۲۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان همدان در راستای اجرای طرح «طاها» طی سالجاری خبر داد.

محمد مددی: با بیان اینکه یکی از طرح‌هایی که به صورت ویژه توسط اداره استاندارد اجرا می‌شود، طرح «طاها» است، اظهار کرد: طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استاندارد) در راستای تامین ایمنی و سلامت جامعه، اعتماد سازی و توجه عموم به علامت استاندارد ایران و جلوگیری از خرید و عرضه کالای بدون علامت استاندارد و با کیفیت پایین اجرا می شود.

مددی با اشاره به اینکه یکی از اهداف این طرح ترویج فرهنگ استفاده از کالاهای استاندارد است، افزود: در راستای اجرای طرح «طاها» از ابتدای سال تاکنون ۳ هزار و ۲۲۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان همدان صورت گرفته است.

مدیرکل استاندارد استان همدان عنوان کرد: در بازرسی های اولیه به واحدهای صنفی دارای کالاهای فاقد علامت استاندارد، اطلاع رسانی در خصوص قوانین و تذکر برای عودت و عدم تکرار خرید و فروش اجناس فاقد علامت استاندارد داده شده و تعهد کتبی اخذ شده است.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید در هنگام خرید به علامت استاندارد ایران توجه کنند، عنوان کرد: مالکان واحدهای صنفی کالاهایی که مشمول استاندارد اجباری است را باید با نشان استاندارد خریداری و عرضه کنند چراکه در غیر این صورت به عنوان متخلف به مراجع قضایی ذیصلاح معرفی می شوند.

مدیرکل استاندارد همدان اضافه کرد: سامانه پیامکی سازمان ملی استاندارد این امکان را برای مردم فراهم آورده که از وضعیت اعتبار پروانه کاربرد علامت استاندارد محصولات مختلف، اطلاع داشته باشند.  

وی افزود: مردم می توانند با ارسال کد ۱۰ رقمی شماره پروانه استاندارد درج شده بر روی کالاها و فرآورده ها به سامانه پیامک ۱۰۰۰۱۵۱۷ از زمان اعتبار پروانه استاندارد و مشخصات دیگر کالا مطلع شوند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/3114