کد خبر : 31260
تاریخ : 1399/8/14
گروه خبری : استان‌ها

پرستار همدانی به جمع شهدای سلامت پیوست

رئیس نظام پرستاری همدان گفت: سیده‌زهرا موسوی‌ارفع، بهیار بیمارستان سینا پس از ابتلا به ویروس کرونا و تحمل یک هفته بیماری، شب گذشته آسمانی و نامش به‌عنوان نخستین شهید سلامت استان ماندگار شد.

هادی زرینی اظهار کرد: این شهیده بهیار بیمارستان سینا شهر همدان بود که حدود 40 سال سن و 20 سال سابقه خدمت در جامعه پرستاری استان را داشت.

وی اضافه کرد: این بهیار حدود یک هفته پیش به ویروس کرونا مبتلا شده بود، پس از یک هفته تحمل مصائب این بیماری شب گذشته جان باخت و این نخستین مدافع سلامت شهید استان است.

رئیس نظام پرستاری همدان با تأکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، بیان کرد: شیفت‌های مستمر و شب‌نخوابی پرستاران موجب کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن آن‌ها شده و با وجود مراقبت‌ها و رعایت اصول بهداشت فردی، اما بدنشان در برابر ویروس ضعیف و آسیب‌پذیر است.

وی اضافه کرد: خستگی روحی و روانی ناشی از بی‌توجهی مردم به شیوه‌نامه‌های بهداشتی و افزایش روزافزون شمار مبتلایان به کرونا موجب رشد ابتلای پرستاران به ویروس کرونا شده است.

رئیس نظام پرستاری همدان گفت: چهار هزار و 870 نفر در گروه پرستاری شامل پرستار، اتاق عمل، بیهوشی، فوریت‌های پزشکی و بهیار مشغول به فعالیت هستند و از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون 834 تن به این بیماری مبتلا شدند.

زرینی ادامه داد: شمار زیادی از پرستاران مبتلا به کرونا با طی زمان درمان دوباره بر سر کار بازگشتند و هیچیک در شرایط بستری و بدحال نیستند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/31260