کد خبر : 33442
تاریخ : 1399/9/22
گروه خبری : جامعه

6 هزار نفر در بروجرد متقاضی صدور «کشاورز کارت» هستند

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر سازمان جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد گفت: 6 هزار بهره بردار در این شهرستان برای خرید سم، کود و محصولات استراتژیک متقاضی صدور کشاورز کارت هستند.

عزت‌اله نباتی افزود: بانک کشاورزی به منظور تآمین به‌موقع منابع مالی لازم برای تهیه و تدارک کود و سموم شیمیایی مورد نیاز برای افزایش تولید محصولات استراتژیک کشاورزی «کشاورزکارت» را با هدف خرید نهاده‌های کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد.

وی عنوان کرد: این تسهیلات از محل منابع داخلی بانک کشاورزی و در قالب کارت‌هایی تا سقف ٢٠٠ میلیون ریال در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

مدیر سازمان جهاد کشاورزی شهرستان بروجرد افزود: این کارت صرفا برای خرید کود و سم مورد نیاز کشاورزان (محصولات استراتژیک کشاورزی) با کارمزد ١٢ درصد در سال شارژ شده است.

نباتی گفت: به ازای هر هکتار محصول گندم، جو و کلزا کشاورز 20میلیون ریال تسهیلات دریافت می‌نماید.

نباتی افزود: کشاورزان متقاضی دریافت «کشاورز‌کارت» می‌توانند با مراجعه به سامانه ثبت درخواست تسهیلات وزارت جهاد کشاورزی در سامانه سیتا به آدرس www.cita.maj.ir نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کرده و پس از دریافت کارت از طریق کارگزاری‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نسبت به خرید کودهای کشاورزی اقدام کنند.

شهرستان بروجرد دارای 69هزار هکتار اراضی کشاورزی است که حدود 30هزار هکتار تحت پوشش کشت گندم، جو و کلزا است.

 

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/33442