کد خبر : 33801
تاریخ : 1399/9/27
گروه خبری : استان‌ها

نماینده ولی فقیه در استان کردستان:

شهدا بالاترین داشته خود را تقدیم اسلام کردند

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: همه ما باید تلاش کنیم پیرو راه شهدایی باشیم که بالاترین داشته (جان) خود را تقدیم و فدای نظام اسلامی کردند تا این کشور آسبی از طرف دشمنان نبیند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز چهارشنبه در آیین استقبال از شهدای گمنام در فرودگاه سنندج در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تشییع و تدفین شهدای گمنام روحیه‌ ایثار، جهاد و از خودگذشتگی که شهدا در راستای آن جهاد کردند را بیشتر در این استان می‌دمد.

وی با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تداوم راه و سیره شهدا یادآور شد: شهدای گمنامی که امروز وارد کردستان شدند در مکان‌های فرهنگی استان تدفین می‌شوند و این خود در زمینه ایجاد معنویت بیشتر موثر است.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس استان کردستان هم گفت: شهدا عامل قدرت، انسجام، وحدت و یکپارچگی ملت ایران اسلامی هستند آنها که جان خود را دادند و امنیت را برای امروز ما به ارمغان آوردند.

سردار سیدصادق حسینی افزود: حفظ مرزها و تمامیت سرزمینی ما به‌وسیله جانبازی رزمندگان، رشادت آزادگان و از خودگذشتگی شهدا ممکن شد و با همت آن‌ها بود که دشمن شکست خورد و از درست درازی به میهن اسلامی مایوس شد.

وی با بیان اینکه امروز ما شاهد یک امنیت پایدار در منطقه هستیم، تاکید کرد: فرهنگ شهادت عامل قدرت نظام و جهت دهنده فرهنگی و ایستادگی و مقاومت است.

سردار حسینی اضافه کرد: دشمن همان دشمن دوران انقلاب و جنگ تحمیلی است که آن روز به یک شکل و به صورت جنگ از ما شهید می‌گرفت و امروز به شیوه ترور تلاش می‌کنند که قدرت و استقامت ملت را ضعیف کرده و به اهداف خود برسند.

وی یادآور شد: ملت ما مثل گذشته پایدار و با انگیزه بر اهداف و مسیر شهدا باقی خواهد ماند و از انقلاب، نظام و کشور در برابر هر گونه تجاوزی از سوی دشمنان ایستادگی خواهد کرد.

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان افزود: تا زنده‌ایم از مسیر شهدا و راه و سیره آنها دست نخواهیم کشید و برای پیشرفت و آبادانی کشور تلاش می‌کنیم و هر روز با قدرت بیشتر جواب دشمن را خواهیم داد.

سردار حسینی اظهار داشت حضور شهدای گمنام در سرزمین مجاهدت‌های خاموش و محل عبادت دلدادگان و کسانی که برای شهدا دل می‌سوزانند، مایه خیر و برکت است.

روز پنجشنبه 27 آذر پس از اجرای مراسم تشییع، پیکر مطهر 2 تن از شهدای گمنام به دانشگاه فرهنگیان سنندج برای تدفین و خاکسپاری انتقال داده می‌شود و پیکر 2 شهید دیگر نیز به شهرستان بیجار برای اجرای مراسم تشییع و خاکسپاری در شهرهای بابارشانی و توپ آغاج منتقل خواهد شد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/33801