کد خبر : 35039
تاریخ : 1399/10/20
گروه خبری : استان‌ها

اتوبوس حاوی فرآورده خام دامی فاسد در سنندج توقیف شد

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: یک دستگاه اتوبوس که حاوی 150 کیلوگرم جگر و سایر فرآورده‌های خام‌ دامی غیر قابل مصرف و فاسد بود، در پلیس راه سنندج- همدان توقیف شد.
مجتبی ورمقانی روز پنجشنبه اظهار کرد: با هوشیاری بازرسان اداره کل دامپزشکی کردستان و کسب دستور از دادستان مرکز استان با همکاری یگان امداد نیروی انتظامی، شامگاه چهارشنبه از یک اتوبوس در پلیس راه سنندج- همدان 150 کیلو جگر و سایر فراورده‌های خام دامی غیر قابل مصرف و فاسد که در گونی و به‌صورت غیر بهداشتی حمل می‌شد، کشف و ضبط شد.
وی اضافه کرد: راننده اتوبوس از کرج محموله را بارگیری کرده بود و قصد انتقال آن را به مغازه‌ای در بازار آصف سنندج داشت که با هوشیاری بازرسان دامپزشکی و همکاری دادگستری و پلیس، از این‌ کار ممانعت به‌عمل آمد.
مدیرکل دامپزشکی کردستان به بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام‌ دامی در استان اشاره کرد و گفت: طی بازرسی‌های انجام‌شده تعدادی از این مراکز در سنندج به‌دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی حدود 230 میلیون ریال جریمه شدند.
ورمقانی به کشف مقادیری گوشت حاصل از کشتار غیر مجاز در محله حاجی‌آباد سنندج، تشکیل پرونده و معرفی متخلف به مراجع قضائی اشاره کرد و افزود: در مریوان دو نفر به‌دلیل عرضه مرغ زنده به سه ماه حکم‌ تعزیری و تبدیل به حبس به پرداخت هر نفر چهار میلیون ریال جزای نقدی و در دهگلان یک مرغدار به‌علت جوجه‌ریزی غیر مجاز محکوم به پرداخت 33 میلیون ریال جزای نقدی شد.
وی بیان کرد: در بازرسی از اصناف یک نفر صاحب واحد عرضه و فروش گوشت قرمز غیر قابل مصرف در سنندج محکوم به تحمل 91 روز حبس تعزیری و فردی دیگر به‌دلیل عرضه و فروش مرغ فاسد، محکوم به پرداخت 80 میلیون ریال جزای نقدی شد.
مدیرکل دامپزشکی کردستان با اشاره به آنکه این تخلفات توسط اکیپ‌های شهرستانی این‌ اداره کشف و به مراجع قضائی گزارش شده است، اظهار کرد: مردم از طریق سامانه پیغام‌گیر 1512 و یا شماره موبایل 09183792350 موارد کشتار غیر مجاز را اطلاع‌ دهند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/35039