کد خبر : 37486
تاریخ : 1399/12/13
گروه خبری : استان‌ها

یک‌هزارو 500 دستگاه تراکتور در دلفان فاقد پلاک هستند

سپهرغرب، گروه خبر: مسئول واحد مکانیزاسیون جهادکشاورزی دلفان گفت: یک‌هزار و 500 دستگاه تراکتور در بخش کشاورزی شهرستان فاقد پلاک هستند که در صورت عدم پلاک‌گذاری تا پایان امسال، سهمیه سوخت آن‌ها قطع می‌شود.

علی مرادی با اعلام این مطلب به رسانه‌ها افزود: دو هزار و 200 دستگاه تراکتور در سطح شهرستان موجود می‌باشد که از این تعداد تاکنون 700 دستگاه پلاک‌گذاری شده است.

وی آخرین مهلت برای پلاک‌گذاری تراکتورها، کمباین و ماشین‌های مولد توان کشاورزی را تا پایان اسفند ماه سال جاری برشمرد و گفت: از سال آینده ارائه هرگونه خدمات و تخصیص سهمیه سوخت به ماشین‌آلات کشاورزی فاقد پلاک با محدودیت مواجه خواهد شد.

رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز پیش از این گفته بود سهمیه سوخت ماشین‌آلات کشاورزی فاقد پلاک استان قطع می‌شود بنابراین کشاورزان باید با مراجعه به ادارات جهاد و پلیس راهور نسبت به پلاک‌گذاری اقدام کنند.

به گفته امیر صفایی‌نژاد مشکلی در راستای تأمین سوخت ماشین‌های کشاورزی نداریم اما سهمیه دستگاه‌های بدون پلاک قطع خواهد شد بنابراین کشاورزان باید برای پلاک‌گذاری به مدیریت‌ جهاد کشاورزی محل سکونت خود مراجعه کنند و بعد از تشکیل پرونده، با کارشناسی و تأیید پلیس راهور از ماشین‌آلات، مرکز پلاک‌گذاری استان پلاک را در اختیار مالکان دستگاه قرار خواهد داد.

یک تراکتور به ازای هر 30 هکتار زمین زراعی در لرستان وجود دارد و ضریب مکانیزاسیون کشاورزی استان 1.7 اسب بخار در هکتار است.

در حال حاضر 21 هزار تراکتور در اختیار بهره‌برداران این بخش قرار دارد که 500 دستگاه از این تعداد امسال تأمین شده است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/37486