کد خبر : 38043
تاریخ : 1399/12/25
گروه خبری : استان‌ها

استاندار ایلام:

توزیع کالاهای شب عید نباید به شکل‌گیری تجمعات منجر شود

استاندار ایلام گفت: توزیع و نظارت به‌موقع بر نحوه توزیع کالاهای اساسی در ایام عید به‌منظور پیشگیری از تجمعات و گران‌فروشی ضروری است.

محمد نوذری روز یکشنبه در نشست تنظیم بازار استان اظهار کرد: باید به‌گونه‌ای مدیریت شود که کرامت شهروندان حفظ شود و مردم در صف نباشند.

وی از فرمانداران و بخشداران خواست برای مهار کرونا و نظارت بر بازار حتماً با برگزاری جلسات تنظیم بازار، مدیریت کنند تا مردم دچار مشکل نشوند.

استاندار ایلام خواستار توزیع کالا متناسب با جمعیت شهرستان‌ها شد و گفت: باید با متخلفان و گران‌فروشان قاطعانه برخورد شود.

نوذری یادآور شد: دستگاه قضائی با افرادی که مخل سلامت مردم هستند و گران‌فروشی و تخلف دارند، باید قاطعانه برخورد کند.

وی با تشکر از اصناف و بازاریان که به‌خاطر کرونا و تحریم‌ها فشارهای زیادی تحمل می‌کنند، اظهار کرد: سلامت و معیشت مردم در دست بازاریان بود و سال جاری در بحث تأمین کالا و کرونا با تعطیلی صنوف همکاری کردند و همین مسئله روی معیشت و اقتصاد مردم تأثیر گذاشت.

استاندار ایلام اضافه کرد: سال جاری سه اوج کرونا را طی کردیم و از دست دادن شمار زیادی از هم‌وطنان حادثه تلخی بود.

نوذری گفت: التهابات بازار، تورم و مسائل مبتلابه در بازار وجود دارد، اما باید در سال آینده برنامه‌ریزی کنیم که مسائل ویژه و اولویت‌دار بلافاصله حل شوند.

وی ایجاد میدان میوه و تره‌بار در استان را یک ضرورت اعلام کرد و افزود: باید در نشستی با حضور شهرداری، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی زمین این طرح و مشکلات آن تعیین تکلیف شود.

استاندار ایلام افزود: براساس آمار و اطلاعات اقدامات خوبی در زمینه تأمین کالاهای اساسی صورت گرفته است.

نوذری اضافه کرد: باید به‌گونه‌ای مدیریت کنیم که برای تأمین کالاهای اساسی تجمعات شکل نگیرد.

وی به ضرورت شیفت‌بندی نانوایی‌ها، مشاغل خدمات‌رسان و فعالیت صنوف ضروری تأکید کرد.

نوذری بر ضرورت تشدید نظارت‌ها تأکید کرد و گفت: با توجه به در پیش بودن تعطیلات عید نوروز باید نظارت‌ها بیشتر شود.

مقرر شد جلسه‌ای با حضور سه صنف آلاینده جوشکاران، درودگران و آلومینیوم‌کاران، شهرک صنعتی و اتاق اصناف برگزار و به بررسی کارشناسی زمین شهرک صنفی و واگذاری آن پرداخته شود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/38043