کد خبر : 38456
تاریخ : 1400/1/9
گروه خبری : اقتصادی

برخورد با عرضه‌کنندگان خارج از شبکه مرغ/با هیچ متخلفی مماشات نخواهیم کرد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: نظارت بر بازار عرضه گوشت مرغ در سطح استان با جدیت هرچه تمام‌تر انجام شده و با عرضه‌کنندگان خارج از شبکه به شدت برخورد می‌شود.

محمد دره‌وزمی اظهار کرد: زنجیره تامین، توزیع و عرضه مرغ در کردستان حلقه‌های مختلفی دارد که تامین آن توسط مرغداران انجام شده و با نظارت سازمان جهاد کشاورزی به کشتارگاه‌ها انتقال داده می‌شود و در نهایت نیز بعد از کشتار با نظارت این سازمان در سطح بازار توزیع می‌شود.

وی افزود: در بحث تامین نیاز بازار مصرف دو مسئله وجود دارد که اولی کشتار به اندازه تقاضای بازار است که توسط سازمان جهاد کشاورزی انجام شده و دوم عرضه آن در بازار و رسیدن مرغ به دست مصرف‌کننده که باید با نظارت این سازمان انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: برای جلوگیری از عرضه خارج از شبکه با تصمیمی که از سوی سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صمت و دادستانی کردستان صورت گرفته، نماینده این سازمان در زمان کشتار در تمامی کشتارگاه‌های سطح استان حضور خواهد داشت و هر خودرو براساس سهمیه خرده‌فروشان بارگیری و پلمپ می‌شود تا روز بعد در همان محل و تحت نظارت ناظر این سازمان پلمپ باز شده و در بازار عرضه می‌شود.

دره‌وزمی یادآور شد: مسئله آخر رصد خرده‌فروشان توسط ناظران این سازمان است تا مرغ به دست مصرف‌کنندگان رسیده و نتوانند خارج از شبکه آن را عرضه کنند.

وی بیان کرد: در صورتی که هر عمده‌فروش و خرده‌فروشی که خارج از این ساز و کار در شبکه توزیع و عرضه مرغ فعالیت داشته باشند، بدون تعارف و مماشات با کسی برای آنان پرونده تشکیل داده و به شدت با آنها برخورد خواهیم کرد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/38456