کد خبر : 38945
تاریخ : 1400/1/21
گروه خبری : استان‌ها

مدیرکل انتقال خون استان ایلام:

ذخایر فرآورده‌های خونی ایلام سبز است

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل انتقال خون استان ایلام گفت: در طول یک سال گذشته که درگیر شیوع کرونا بوده‌ایم، با کاهش آمار اهدای خون مواجه شده‌ایم.

مهدی اکبری‌دهبالایی این اُفت آمار را نه‌تنها در ایلام بلکه برای کل کشور ذکر و اظهار کرد: رفته‌رفته هرچه از ورود کرونا بیشتر گذشت، اطمینان مردم به مراکز اهدای خون بیشتر شده و هم‌اکنون استان از این لحاظ وضعیت خوبی دارد.

وی با اشاره به درپیش بودن ماه مبارک رمضان و مقارن شدن آن با اوج‌گیری آمار کرونا در استان، گفت: مطمئناً رمضان امسال نیازمند یاری هرچه بیشتر مردم در تمامی گروه‌های خونی هستیم.

مدیرکل انتقال خون استان ایلام مصارف فراورده‌های خونی را ثابت عنوان و اظهار کرد: در مصرف این فرآورده‌ها طی ماه مبارک رمضان یا ایام کرونا شاهد کاهش نخواهیم بود و نیاز به اهدای خون توسط مردم مخصوصاً اهدا کنندگان مستمر بیشتر می‌شود.

اکبری با اشاره به اینکه رنگ‌بندی ذخایر فراورده‌های خونی شامل سه رنگ سبز، زرد و قرمز است، گفت: زمانی که این ذخایر بالغ‌بر پنج روز باشد، رنگ‌بندی سبز است، درصورتی که چهار تا پنج روز باشد، زرد و کمتر از چهار روز باشد، قرمز است.

وی وضعیت فعلی استان را ازلحاظ دارا بودن ذخایر خونی سبز عنوان و ابراز امیدواری کرد با همکاری مردم نوع‌دوست استان با کاهش ذخایر خونی در استان مواجه نشویم.

 

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/38945