کد خبر : 39052
تاریخ : 1400/1/22
گروه خبری : استان‌ها

دادستان همدان:

دادگاه زندانیان ویدئوکنفرانسی برگزار می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان گفت: با توجه به تداوم شیوع کرونا و به‌منظور پیشگیری از اپیدمی این ویروس، دادگاه زندانیان به‌صورت ویدئوکنفرانسی برگزار می‌شود.

حسن خانجانی روز یکشنبه اظهار کرد: دستگاه قضائی به دنبال شیوع کرونا و تأکید بر رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از اجتماع با بهره‌گیری از ظرفیت دادرسی الکترونیک، اقدام به برگزاری دادگاه زندانیان به‌صورت الکترونیکی و ویدئوکنفرانسی کرد.

وی بیان کرد: یعنی متهم بدون نیاز به حضور در دادگاه و از زیرساخت‌های الکترونیکی فراهم‌شده در زندان به‌صورت ویدئوکنفرانسی با دادگاه و قاضی مستقر در مرجع قضائی ارتباط برقرار می‌کند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان همدان اضافه کرد: هم‌اینک برخی از فرآیندها و مراحل اداری پرونده‌ها از طریق دفاتر خدمات قضائی صورت می‌گیرد، با این وجود درصدد ایجاد زمینه‌ای برای برقراری ارتباط ویدئوکنفرانسی افراد از طریق دفاتر خدمات قضائی هستیم تا میزان حضور افراد در دادگاه‌ها به حداقل ممکن برسد.

خانجانی ادامه داد: توسعه امکانات دادرسی غیر حضوری یکی از اولویت‌های اصلی دستگاه قضائی بوده، چراکه در شرایط کنونی با استفاده از این ظرفیت می‌توان نسبت به جلوگیری از شیوع ویروس کرونا با کاهش مراجعات مردمی به محاکم قضائی اقدام کرد.

وی زندان را یکی از کانون‌های تجمع دانست و گفت: به‌منظور کاهش جمعیت زندان، زندانیان زیادی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به مرخصی رفتند و هم‌اینک نیز مدت مرخصی افرادی که در مرخصی به‌سر می‌برند، تمدید شده است.

دادستان همدان ادامه داد: دستگاه قضائی با تهدیدکنندگان سلامت مردم برخورد می‌کند و در چند روز گذشته نسبت به برخورد قضائی با سه تن از مدیران تالارها به‌علت برگزاری مراسم و فراهم کردن زمینه تجمع افراد اقدام کرده است.

به گفته سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان مجموع موارد مثبت بستری و سرپایی از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون به 39 هزار و 95 نفر و متوفیان به یک‌هزار و 608 نفر رسیده است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/39052