کد خبر : 39057
تاریخ : 1400/1/22
گروه خبری : استان‌ها

استاندار کرمانشاه:

با مدیران بی‌توجه به مصوبات ستاد کرونا برخورد می‌شود

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه ضمن تأکید بر لزوم همراهی و همدلی مردم و مسئولان برای عبور از اوج شیوع چهارم کرونا، از برخورد قاطع با مدیران بی‌توجه در اجرای مصوبات ستاد کرونا خبر داد.

هوشنگ بازوند روز یکشنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا استان کرمانشاه که با حضور تعدادی از مدیران (به‌صورت محدود) و ارتباط تصویری با فرمانداران در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: درحال حاضر و در دهه سوم فروردین‌ماه کل جغرافیای کشور و استان کرمانشاه تحت تأثیر ویروس وحشتناک کرونا قرار گرفته و در مبارزه با اوج شیوع چهارم استانی موفق خواهد بود که بتواند این بیماری را با همراهی و همکاری مردم و مسئولین کنترل و مدیریت کند تا حجم خسارات مادی و جانی آن کاهش یابد.

وی تصریح کرد: برای مدیریت ویروس جهش‌یافته کرونا نیازمند هماهنگی و همدلی ویژه‌ای در سطح استان هستیم و همه مدیران و مردم باید پای کار باشند، زیرا درحال حاضر متأسفانه تعداد بیماران بستری در استان روزانه به 130 نفر افزایش یافته، به‌گونه‌ای که شاهد افزایش آمار فوتی‌ها نیز هستیم و این آمار نگران‌کننده است و باید با جدیت پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه ادامه داد: با یک بحران جهان‌شمول مواجه هستیم و مردم از ما توقع دارند که با جدیت در کنار آن‌ها باشیم، بنابراین همکاری و هماهنگی و همدلی بین دستگاه‌های اجرایی بسیار مهم و اثرگذار است.

استاندار کرمانشاه با تشکر از قاطعیت دادستان در برخورد با افرادی که به‌صورت غیر مجاز اقدام به بازگشایی تالارهای پذیرایی کرده‌اند، گفت: از دادستان استان که با جدیت با این موضوع برخورد کرد، تقدیر و تشکر می‌کنیم، زیرا این‌گونه اقدامات در جامعه برای مدیریت چرخه ویروس کرونا بسیار اثرگذار است.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه همچنین با اشاره به برخی صحبت‌­های اعضا مبنی بر تعطیلی کل استان تا پایان فروردین‌ماه، ابراز کرد: ما با این تعطیلی مخالف نیستیم، اما باید این موضوع را به‌عنوان مصوبه برای تصمیم‌گیری به ستاد ملی پیشنهاد دهیم و این پیشنهاد را خواهیم داد.

بازوند گفت: متأسفانه درحال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر 50 درصد رسیده که اگر بخواهیم این بیماری کنترل شود و میزان بستری‌ها و مرگ و میرها نیز کاهش پیدا کند، همه باید تلاش کنیم که رعایت پروتکل‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی به بیش از 90 درصد افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم که مدیران متخلف و بی‌توجه به مصوبات ستاد کرونا را به استانداری معرفی کنند، افزود: از مدیران انتظار می‌رود که بیش از مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کوشا بوده و جدیت داشته باشند و از معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری می‌خواهیم که چگونگی اجرای ابلاغیه‌های ستاد کرونا در دستگاه‌های اجرایی را مورد بررسی قرار دهد و چنانچه مشخص شود که مدیری در اجرای این پروتکل‌ها کوتاهی داشته، حتماً به وزارتخانه مربوط معرفی و طبق مصوبه ستاد ملی کرونا چنین مدیری انفصال از خدمت خواهد شد.

استاندار کرمانشاه اظهار کرد: برای اینکه اثرگذاری مصوبات این ستاد در جامعه بیشتر شود، خود مدیران باید بیشتر مراعات کنند و ابلاغیه‌ها و شیوه‌نامه‌های بهداشتی را مورد توجه قرار دارند.

استاندار کرمانشاه با تأکید بر اعلام رنگ‌بندی‌ها برای فعالیت اصناف و شغل‌های مختلف از طریق صداوسیما، بیان کرد: اعلام وضعیت رنگ شهرها در صداوسیما به‌منزله دستور ایجاد محدودیت‌ها است و نیازی به مصوبه جدیدی ندارد، بنابراین برای عبور از اوج شیوع بسیار خطرناک چهارم مردم و مسئولین همه باید پای کار بیایند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه فرمانداران مسئول کنترل ویروس کرونا در شهرستان‌ها هستند، افزود: با وجود اینکه فرمانداری‌ها به انجام کار انتخابات اهتمام و نیاز به افزایش نیرو دارند، اما به‌لحاظ رعایت شرایط کرونایی نباید با بیش از 50 درصد نیرو کار کنند.

بازوند همچنین از معاونت سیاسی و امنیتی استانداری خواست که موضوع واگذاری صدور مجوز ترددها از فرمانداری‌ها به اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌ها با توجه به انجام کارهای مربوط به انتخابات توسط فرمانداری‌ها مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: برگزاری نماز جماعات و جمعه در شهرهای قرمز و نارنجی فعلاً با توجه به شرایط موجود مقدور نیست و این موضوع لازم است که به سازمان تبلیغات اسلامی و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان اعلام شود.

این مقام مسئول همچنین خواستار پیگیری­‌های لازم برای خرید، نصب و راه‌اندازی سه دستگاه اکسیژن‌ساز در استان از طریق دانشگاه علوم پزشکی با همکاری وزارت نفت شد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/39057