کد خبر : 41462
تاریخ : 1400/3/11
گروه خبری : استان‌ها

مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام خبر داد؛

خسارت کرونا به 130 کارگاه صنایع‌دستی در استان ایلام

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام از خسارت کرونا به 130 کارگاه صنایع‌دستی در استان ایلام خبر داد و گفت: خسارت وارد شده بیش از 200 میلیارد تومان بوده است.

عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار کرد: استان ایلام جزو مناطقی است که صنعتگران بسیاری در آن فعالیت دارند و شیوع کرونا خسارات مالی فراوانی را به آنان وارد کرده است.

وی افزود: در سال 99 با شیوع بیماری کرونا شاهد ایجاد محدودیت‌ها و تعطیلی برخی کسب و کارها ازجمله بازار صنایع‌دستی در کشور بودیم که در این راستا و با شیوع این ویروس منحوس مبلغ 200 میلیارد تومان به حوزه صنایع‌دستی و 130 کارگاه استان خسارت وارد شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام با بیان اینکه 10 هزار صنعتگر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در زمینه تولید و فروش صنایع‌دستی در استان فعال هستند، تصریح کرد: برای حمایت از صنعتگران استان 95 میلیارد ریال تسهیلات 60 میلیون ریالی و به 50 نفر از ایثارگران این حوزه نیز تسهیلات 10 میلیون ریالی بلاعوض پرداخت و همچنین 300 بسته معیشتی نیز بین تعدادی از صنعتگران خسارت دیده توزیع شده است.

شنبه‌زاده ادامه داد: هم‌اکنون در این استان 33 رشته صنایع‌دستی سنتی و هنری در قالب بیش از 130 کارگاه با بیش از ده هزار صنعتگر فعال است و633 صنعتگر حوزه صنایع‌دستی استان ایلام تحت پوشش خدمات بیمه تأمین اجتماعی هستند.

 

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/41462