کد خبر : 45703
تاریخ : 1400/6/20
گروه خبری : شهر

احداث پاویون شهری با باندهای پانسمان برای تولید انرژی پاک در آلمان

پاویون جدید آلمان با نام livMatS سازه‌ای اعجاب‌انگیز به شمار می‌رود که با زیبایی تمام در محیطی کاملاً سبز محصور شده است. این سایبان زیبای رباتیک، اگرچه با باندهای پانسمان زخم درست شده است با این حال، وزن زیادی از پنل‌ها را بر بام خود تحمل می‌کند. سایبان livMatS در کلانشهر فرایبورگ احداث شده است با این حال، امکان انتقال آن به سایر پارک‌های شهر و حتی شهرهای دیگر وجود دارد.

معماران و طراحان خوش ذوقی که ایجاد پاویون جدید را به عهده داشته‌اند، سقف آن را از پنل‌های جدید پوشانده‌اند. این پنل‌ها نیروی تجدید پذیر تولید می‌کند که می‌تواند برای شارژ تلفن‌های همراه بازدیدکنندگان پارک مورد استفاده قرار گیرد. علاوه بر این، افرادی که برای انجام کارهای گروهی خود به پارک می‌آیند با استفاده از انرژی تولید شده به وسیله پاویون می‌توانند ساعت‌ها لپ‌تاپ‌های خود را مورد استفاده قرار دهند.

اگرچه سایبان شگفت‌انگیز فرایبورگ با تکنیک‌های رباتیک و به وسیله باندهای پانسمان ساخته شده با این حال از مقاومت کافی برخوردار است و مردم می‌توانند با اطمینان خاطر کامل در زیر آن، خود را از نور شدید خورشید در امان نگه دارند.

در کنار تمام مزایای منحصر به فرد پاویون livMatS، این سازه از زیبایی ویژه‌ای برخوردار است که بسیاری از مردم را به واسطه همین ویژگی به سمت خود فرا می‌خواند. بازدیدکنندگان به عکاسی از پاویون و چشم‌اندازهای سبز بی‌نظیر آن می‌پردازند ضمن اینکه می‌توانند از سه درب ورودی به آن راه پیدا کنند.

معماران در طراحی پاویون جدید فرایبورگ با الهام از طبیعت اطراف آن تلاش کرده‌اند آن را به صورت منحنی طراحی کنند. علاوه بر این، استفاده ازباندها حس نفوذپذیری در بدنه سازه را به وجود آورده است که این خود اقدام مهمی در ایجاد هماهنگی بین پاویون و طبیعت اطراف آن است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/45703