کد خبر : 45743
تاریخ : 1400/6/21
گروه خبری : فرهنگی

نماینده ولی فقیه در استان همدان تأکید کرد:

لزوم تسریع در تبدیل بیت شهیدمدنی به موزه

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی صبح روز گذشته در بیت آیت‌الله مدنی با بیان آنکه اینجا بیت‌النوری درحال تابیدن به جامعه اسلامی است، عنوان کرد: دو سالی است که بیت شهیدمدنی مرکز قرارگاه‌های جهادی و تبلیغی شده و طلبه‌هایی که در فعالیت‌های فرهنگی وارد شده‌اند، از این مکان شریف وارد کار شده‌اند.

وی با بیان آنکه این‌روزها حضور طلبه‌هایی را در عرصه‌های مختلف اجتماعی، غربالگری و در بیمارستان‌ها شاهد هستیم، ابراز کرد: سامان‌دهی، مدیریت و اقدامات افراد مذکور از این مکان شریف مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در پایان تصریح کرد: امیدوارم بیت شهیدمدنی هرچه سریع‌تر به موزه تبدیل شده و وضعیت راه‌اندازی موزه پیگیری شود تا شاهد خدمت‌رسانی از این مکان باشیم.

   نصب 7 اِلمان شهیدمدنی در سطح شهر همدان

در ادامه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان به برگزاری کنگره ملی شهیدمدنی در استان اشاره کرد و گفت: مرمت بیت آیت‌الله مدنی که دچار خساراتی شده بود، از یک‌ونیم ماه پیش آغاز شده و به انجام رسیده است.

مجید صفدریان با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک فعالیت‌های موزه‌ای در بیت آغاز و فعالیت‌های جهادی در آن به انجام خواهد رسید، اظهار کرد: 6 اِلمان شهیدمدنی در سطح شهر همدان جانمایی و نصب خواهد شد و یک اِلمان فاخر نیز در گلزار شهدای همدان نصب می‌شود.

وی ادامه داد: جمع‌آوری و مستندسازی آثار شنیداری و تصویری از سطح کشور، چاپ نشریه یاد یاران ویژه کنگره در 800 جلد، چاپ 500 کتاب زندگینامه و خاطرات شهیدمدنی با هزینه‌ای بالغ‌بر 200 میلیون تومان، از دیگر اقدامات صورت‌گرفته در این راستا بوده است.

در ادامه این مراسم نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدمدنی، عنوان کرد: اگر انسان را موجودی مختار، خیرگزین و شرگریز تعریف کردند، در هر انسانی که این خصایص به‌وجود آمد، همان کسی می‌شود که خداوند از او به‌عنوان آدم نام می‌برد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین یوسفعلی شکری با تأکید بر اینکه ویژگی آدمی شرگریزی و خیرگزینی است، عنوان کرد: آدمی به‌خاطر وجود خیر مطلق عبادت می‌کند و از شر آنچنان گریزان است که در این مسیر به کمال مطلق تقرب پیدا می‌کند، هرچقدر این خیرگریزی رشد کند و هرچقدر این شرگریزی در انسان جان بگیرد و جان‌مایه انسان شود، می‌تواند او را در ملاقات پروردگار کمک کند.

وی با بیان اینکه شرگریزی در انسان امری فطری است، اظهار کرد: شاخصه اصلی آدمی این است که خیرگزین باشد و به‌راستی که انبیا آمده‌اند که به انسان فطرت فراموش‌شده را یادآوری کنند‌.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شکری با تأکید بر اینکه شرک یعنی عبادت طاغوت چه طاغوت نفس و چه طاغوت بیرونی، عنوان کرد: آن روزی که شهیدمدنی در مقابل لشکری که از کرمانشاه می‌آمد، ایستاد و نشان داد از چه آگاهی و شعوری و توانایی برخوردار است، در مسیر شرگریزی قدم برداشته بود.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با تأکید بر اینکه لازمه مختار بودن و خیرگزینی پیشروی روح و جسم در این مسیر است، اظهار کرد: اگر امروز پس از 40 سال یادی از شهیدمدنی شده و خاطراتش تداعی می‌شود و می‌گویند ایشان چقدر انسان بزرگی بوده، به سبب همین اثرگذاری‌ها در عمل است؛ اینکه شهیدمدنی پاک‌دست و بی‌ریا بودند و درنتیجه مردم نیز جذب ایشان می‌شدند.

وی ادامه داد: وقتی که انسان‌های بی‌ریا شهیدمدنی را می‌دیدند، دیگر نمی‌پرسیدند که در این مسیر خطر هست یا نیست؟ صداقت، پایداری، آدمیت و وفای به عهد وی را می‌دیدند‌ و پا در عرصه‌های مختلف می‌گذاشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شکری با بیان آنکه به نظر من یکی از تقدیرهای الهی این بود که امام از وجود انسان‌های بزرگی چون شهیدمدنی برخوردار باشد تا این انقلاب را به دست انسان‌های بزرگی چون دستغیب‌ها و صدوقی‌ها نامدار کند، اضافه کرد: مگر می‌شد ریشه گندیده آمریکا و امپریالیسم جهانی را در کشور کند جز با دست آدم‌های بزرگی چون شهیدمدنی؟ این شهید بزرگوار پیام انقلاب را به توده‌های مردمی رساند.

وی با تأکید بر این موضوع، گفت: چه می‌شود که انسان‌ها بدون بیانیه آن‌چنانی، صادقانه پا در عرصه می‌گذارند و در مسیری حرکت می‌کنند که خطر دارد؟ مردم با جان و دل به ایشان اعتماد کردند و به‌راستی که اگر این عالمان را بشناسیم، در مسیر حق از هیچ عمل صالحی دریغ نکرده و هیچ‌وقت عمل صالح را به شرک آلوده نمی‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با تصریح بر اینکه بعضی از مؤمنان ضعیف‌الایمان هستند چون امر به معروف نمی‌کنند و در مرز سقوط به لادینی هستند، اظهار کرد: مؤمن بایستی وفای به عهد بداند، از طاغوت اجتناب کند و این موضوع توسط شهیدمدنی در مردم زنده شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین شکری با بیان اینکه بایستی راجع به انسان‌های بزرگ تدبر و تعقل داشته باشیم و رفتارها و منش آن‌ها را در عمق وجود شناخته، ایمان و باور آن‌ها را نسبت به ایجاد تحول بشناسیم، یادآور شد: باید بدانیم که شهیدمدنی، شهیددستغیب و شهیدصدوقی انسان‌های بزرگی‌اند که آدمی نمی‌تواند بزرگی آن‌ها را تصور کند. شهیدسلیمانی، شهیدچیت‌سازیان، شهیدهمدانی و شهیدبهادربیگی آن‌قدر انسان‌های بزرگی بودند که آدمی نمی‌تواند این سطح از بزرگی را تصور کند، آن‌ها در حیاتی که همه برای حفظش تلاش می‌کنند، آرزو می‌کنند که به عالی‌ترین درجه شهادت که اربا اربا بودن و به شهادت رسیدن است، برسند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در پایان عنوان کرد: به‌راستی در فراق این بزرگان تنها می‌توان گریه کرد و تنها گریه و سوگواری سزاوار این‌ها است. باید به‌خاطر از دست دادن انسان‌های بزرگی چون شهیدمدنی، گریست و تمسک و توسل داشته باشیم تا بتوانیم راه این آدمیان که همانا اجتناب از طاغوت و غیره است را دنبال کنیم؛ راهشان جاودان و پُررهرو باد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/45743