کد خبر : 45879
تاریخ : 1400/6/24
گروه خبری : استان‌ها

استاندار:

حمایت خانه صنعت از تولید، ظرفیتی برای توسعه کرمانشاه است

«هوشنگ بازوند» روز سه‌شنبه در دیدار با رئیس و اعضای هیئت‌مدیره خانه صنعت و معدن، صنعتگران و فعالان اقتصادی استان اظهار کرد: اکنون با شرایط سخت تحریم روبه‌رو بوده و هستیم و می‌بینیم که صنعتگران و کارآفرینان هزینه این تحریم‌ها را پرداخت می‌کنند و با عشق به کار خود ادامه می‌دهند و موانع را پشت سر می‌گذارند که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: بنده با خانه صنعت استان‌های متعددی در ارتباط بودم، اما هیچ خانه صنعتی همانند کرمانشاه که در راستای تعهد به تولید به حمایت از تولیدکنندگان، صنعتگران و اصناف بپردازد، ندیدم و این خصوصیاتی که خانه صنعت کرمانشاه دارد، می‌تواند به ظرفیت بزرگی برای توسعه استان تبدیل شود.

وی با تأکید بر اینکه در جلسات متعددی شاهد اظهار نظرات صنعتگران و تولیدکنندگان بوده‌ام، افزود: همه اعضای خانه صنعت تعصب ویژه‌ای به صنعت دارند، اگرچه بحران‌ها موانعی برای صنعتگران ایجاد کرد، اما این افراد برای رسیدن به اهداف تلاش می‌کنند که کرمانشاهیان قدرشناس این زحمات هستند.

   نرخ بیکاری کرمانشاه هفت درصد کاهش یافته است

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه شغل با سخنرانی درست نمی‌شود اما با سخن گفتن می‌توان به‌راحتی شغل و حرفه‌ای را از بین برد، خاطرنشان کرد: روند کاهشی نرخ بیکاری استان از سال 96 تاکنون به میزان هفت درصد است و صنعتگران و تولیدکنندگان، اصناف و کارآفرینان در کاهش نرخ بیکاری استان تأثیرگذار بوده و هستند.

بازوند از اولویت قرار دادن احیای واحدهای راکد، تسهیل کسب‌وکار و جذب سرمایه‌گذاری به‌عنوان راهکاری برای رونق تولید و بهبود وضعیت اشتغال یاد کرد و افزود: امید است با رفع مشکلات و افتتاح پروژه‌های بزرگ در آینده نیز به میانگین کشوری و شرایط مطلوب برسیم.

وی گفت: رد پای صنعتگران، تولیدکنندگان و کارآفرینان در کمک‌های خیرانه، زلزله و در بحران‌هایی همچون قطعی برق و شیوع کرونا چشمگیر است و پیشقدم هستند و به‌عنوان نماینده عالی دولت در استان از زحمات، ایثار و ازخودگذشتگی شما قدردانی می‌کنم.

این مقام مسئول از زلزله سال 96 سرپل ذهاب نیز به‌عنوان یک بحران منحصربه‌فرد یاد کرد و افزود: این زلزله آنقدر سخت و وسیع بود که تا 40 روز کل کشور تحت تأثیر آن بود که صنعتگران و تولیدکنندگان نیز جزء افرادی بودند که نخستین کمک‌های مردمی آنان ارسال شد.

   در انتقال مطالبات مردم کرمانشاه موفق عمل کردم

بازوند یادآور شد: همواره تلاش کرده‌ام صدای مطالبه‌گری مردم کرمانشاه را از این استان به تهران منتقل کنم و احساس می‌کنم در این کار موفق بوده‌ام و هر شخص که ضرورت داشت را به استان دعوت کرده و مطالبات را به آنان انتقال دادم.

به گفته وی پس از وقوع زلزله با پیگیری‌های انجام‌شده و با کمک بانک و دولت توانستیم یک بازار پنج هزار میلیارد تومانی تشکیل دهیم و خیلی از صنعتگران توانستند نیاز سخت‌افزاری و نرم‌افزاری زلزله‌زدگان را تأمین کنند و حتی به بازسازی روحی و روانی بپردازند.

وی ادامه داد: روزی که برای خدمت به کرمانشاه آمدم، تلاش کردم که این استان را به دهه 60 برگردانم؛ چراکه این استان در آن سال‌ها مرکز ارائه اکثر خدمات برتر در غرب کشور بوده که پس از آن با مشکلات متعددی که جنگ نمونه‌ای از آن بود، مواجه شد.

بازوند افزود: حفظ این جایگاه به الزاماتی نیاز داشت که کلان‌شهر شدن کرمانشاه و ایجاد آزادراه و دهکده لجستیک بخشی از آن بود که برای تحقق این اهداف اقدامات مؤثری انجام شد.

استاندار کرمانشاه با تأکید بر اینکه تولیدکنندگان در خط مقدم جبهه جنگ اقتصادی هستند، ابراز کرد: اتکا به توان داخلی و همت والای تولیدکنندگان و فعالان عزت ایران را به دنبال دارد و تکیه بر همین توان موجب توسعه استان شده است.

استان کرمانشاه با بیش از دو میلیون نفر جمعیت بیش از یک‌هزار واحد تولیدی و صنعتی با اشتغال‌زایی بیش از 30 هزار نفر دارد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/45879