کد خبر : 45884
تاریخ : 1400/6/24
گروه خبری : استان‌ها

زمین برای اجرای طرح پسماند در ساوه واگذار نمی شود

«رضا میرزایی» روز سه‌شنبه در جلسه بررسی موضوع پسماند شهرستان ساوه که در فرمانداری برگزار شد، افزود: همه افراد جامعه موظف‌اند در راستای زیرساخت‌های حیات ازجمله دغدغه در مورد حفاظت محیط‌زیست تلاش کنند.

وی با بیان اینکه مجوز طرح پسماند سیار نیست، گفت: طرح پسماند شهرستان ساوه کاملاً منتفی است و در این موضوع زمینی واگذار نشده و عدم اجرای این طرح از الزامات زیست‌محیطی محسوب می‌شود؛ زیرا قوانین با تغییر دولت‌ها و مدیران تغییر نخواهند کرد و توجه به منافع محیط‌زیستی باید مد نظر باشد.

این مقام مسئول ادامه داد: سازمان حفاظت محیط‌زیست براساس ضوابط تعیین‌شده، پروانه‌های بهره‌برداری که از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت صادر شده است، به‌لحاظ زیست محیطی و استقرار واحدهای تولیدی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

میرزایی ادامه داد: به‌طور مثال به‌لحاظ اهمیت توجه به هوای پاک و جلوگیری از آلودگی‌های صنعتی، برای صنایع بالقوه آلاینده سرب و ایزوگام در استان مرکزی مجوز صادر نخواهد شد، مگر مجهز به فناوری پاک و دانش‌بنیان باشند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان مرکزی عنوان کرد: استقرار صنایع در شهر صنعتی احمدآباد شهرستان ساوه به‌سرعت درحال انجام است، اما موضوعات زیرساختی ازجمله راه‌اندازی تصفیه‌خانه فاضلاب مغفول مانده است که این مهم باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: نقش مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد در کنار دولت و به‌منظور تحقق اهداف حراست زیست‌محیطی بی‌بدیل و اثرگذار است و باید همواره در اولویت باشد.

به گفته میرزایی بخش خرقان قابلیت تبدیل به منطقه حفاظت‌شده و شکار ممنوع را دارد و این مهم باید به مطالبه مردمی تبدیل شود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/45884