کد خبر : 45888
تاریخ : 1400/6/24
گروه خبری : استان‌ها

جایگاه دوم مخابرات منطقه کردستان در تحقق برنامه‌های FTTH

آزاد حکمت به تشریح فعالیت‌ها و اجرای پروژه‌های زیرساختی برای ارائه‌ی تکنولوژی نوین FTTH پرداخت و اظهار داشت: طبق بررسی‌های کارشناسی‌شده در قالب یک تیم متخصص نسبت به ایجاد زیرساخت و تامین تجهیزات و سرمایه‌گذاری لازم، برای این تکنولوژی بر اساس هدف‌های معیین در نقاط مختلف استان اقدام شده است.

وی با اشاره به اینکه شاخص درصد تحقق برنامه‌های FTTH به صورت هفتگی توسط شرکت مخابرات ایران ارزیابی می‌شود اظهار کرد: بر اساس نتایج اعلام شده، خوشبختانه با تلاش گروهی و همت همکاران، رتبه دوم کشوری این حوزه را از ابتدای سال جاری تا کنون به خود اختصاص داده‌ایم.

وی درصد تحقق برنامه‌های FTTH در سال جاری را یادآور شد و خاطرنشان ساخت: تحقق 156 درصدی برنامه‌های این شاخص در منطقه کردستان بیانگر توجه ویژه به ارائه آن به مشتریان همزمان با رشد تکنولوژی‌های جدید است.

حکمت اعلام کرد: در حال حاضر پنج هزار و 231 مشترک FTTH در استان کردستان وجود دارد که تعداد چهار هزار و 447 مورد آنها به عنوان مشتریان فعال ثبت شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برنامه مخابرات منطقه ارائه FTTH به مشتریان و متقاضیان واجد شرایط در سطح استان است اضافه کرد: تلاش داریم در نقاط جدیدی که زیرساخت تلفن ثابت نصب و راه‌اندازی می‌شود طبق استراتژی‌های مد نظر شرکت مخابرات ایران در این راستا نسبت به ایجاد زیرساخت FTTH اقدام نماییم.

مدیر مخابرات منطقه کردستان تصریح کرد: در حال حاضر در تمام شهرستان‌های استان تکنولوژی FTTH ارائه می‌شود.

حکمت افزود: در پروژه FTTH، فیبر نوری جایگزین کابل مسی منازل شده که با این تکنولوژی سرویس و بسته‌های نامحدود مخابراتی به مشترکان ارائه می‌شود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/45888