کد خبر : 46380
تاریخ : 1400/7/4
گروه خبری : استان‌ها

تخلیه نخاله‌های ساختمانی در ورودی‌های نهاوند

مهراد سلگی روز شنبه سوم مهرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: متأسفانه شاهد هستیم که ورودی شهرها و اطراف جاده‌های اصلی و روستایی شهرستان نهاوند محل تخلیه نخاله‌ها شده که این حریم‌ها ازنظر منظر عمومی و زیست‌محیطی با چالش مواجه شده است.

وی با اشاره به ضرورت توجه و سامان‌دهی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در شهرستان، تصریح کرد: این امر نیاز به توجه بیشتر به جانمایی محل تخلیه نخاله توسط شهرداری‌های شهرستان دارد.

سلگی افزود: روستاها هم باید با کمک دهیاری‌ها و اداره راه نسبت به جمع‌آوری و جانمایی محل تخلیه نخاله‌ها اقدام کنند که در این زمینه قوانین بازدارنده هم وجود دارد که درصورت رؤیت می‌توانیم در مرحله نخست خودروی آن‌ها را توقیف کنیم و در مراحل بعد جریمه اعمال شود.

به گفته وی در شهرستان نهاوند بیشتر ورودی شهرها مورد هجوم نخاله‌ها قرار گرفته‌اند که اداره راه با کمک شهرداری با کامیون‌داران و رانندگانی که در این زمینه فعال هستند، باید جلساتی را برگزار کنند و در این خصوص سامان‌دهی صورت گیرد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نهاوند یادآوری کرد: شهرداری‌ها می‌توانند با تعیین محل‌هایی که به‌صورت آماده از قبل وجود دارد، برای تخلیه نخاله‌ها در آن محل اقدام و این محل‌ها را برای تخلیه نخاله‌ها معرفی و اطلاع‌رسانی کنند و درصورتی‌که قانون‌مند این کار هدایت شود، می‌توانند از ریختن نخاله‌های ساختمانی در محل‌های ممنوعه جلوگیری کنند.

وی در پایان تأکید کرد: محل تخلیه نخاله‌های روستایی نیز باید توسط دهیاری‌ها جانمایی شود و به‌صورت متمرکز با همکاری بخشداری‌ها و همچنین گرفتن مجوز از اداره امور منابع آب که موضوع بستر رودخانه‌ها را در بر می‌گیرد، این کار صورت گیرد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/46380