کد خبر : 46633
تاریخ : 1400/7/11
گروه خبری : ایران و جهان

هشدارهای پیامکی لهستان به پناهجویان

ورشو عرصه را بر مهاجران تنگ‌تر می‌کند

هفته نامه "اشپیگل" در مطلبی نوشت: هفته هاست که مهاجران در مرز لهستان و بلاروس تلاش می‌کنند وارد اتحادیه اروپا شوند. 

لهستان همچنان بر رویکرد بازدارندگی خود در قبال پناهجویان تاکید داشته و بلاروس را متهم می‌کند که به مهاجران دروغ گفته است.

مرزبانان لهستان همچنان تلاش می‌کنند از ورود مهاجران از بلاروس در مرزهای خود جلوگیری کنند.

 حالا دولت لهستان می‌خواهد برای این پیشبرد این سیاست‌های خود از پیامک استفاده کند.

 بر این اساس به همه مهاجرانی که تلفن‌های همراه آن‌ها در مناطق مرزی وارد محدوده تلفن همراه لهستانی قرار می‌گیرد این متن ارسال می‌شود که " مرز لهستان بسته شده است. مقامات بلاروس به شما دروغ گفته اند. به مینسک برگردید!" این خبر را وزیر کشور لهستان در پیامی توئیتری اعلام کرده است.

این پیامک همچنین لینکی از وزارت کشور لهستان را در بر دارد که در آن به عربی، انگلیسی و روسی هشدارهایی درباره عبور ازمرزها داده شده است. علاوه بر این درخواست‌هایی مبنی بر عدم دریافت هر گونه دارو از طرف مهاجران از نیروهای بلاروسی به دلیل امکان مسمومیت در این پیامک‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانیددومینوی مقابله با پناهندگان در اروپا تحت حمایت مقامات بروکسل

دولت لهستان حاکم بلاروس را متهم می‌کند که پناهندگان را به صورت سازمان یافته به مرزهای خارجی اتحادیه اروپا آورده است.

بلاروس در واکنش به تشدید تحریم‌های غرب علیه این کشور در اواخر ماه می‌اعلام کرد که مینسک دیگر مانع ادامه سفر مهاجران به اتحادیه اروپا نخواهد شد.

نهادهای امدادی بر این عقیده اند که مرزبانان لهستان اکثر مهاجران را دوباره به بلاروس باز می‌گردانند. البته این گفته نهادهای بهداشتی قابل اثبات نیست چرا که لهستان در مرزهای خود شرایط استثنایی اعلام کرده و از ورود خبرنگاران و نیروهای امدادی جلوگیری می‌کند.

یکی از پناهندگان ترکیه ای در این باره گفته است که بعد از اخراج آن‌ها از لهستان به بلاروس توسط نیروهای امنیتی بلاروسی بازداشت و مورد ضرب و شتم قرار گرفته و دوباره به مرزها بازگشت داده خواهند شد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/46633