کد خبر : 46927
تاریخ : 1400/7/21
گروه خبری : استان‌ها

خبر خوب؛

پیش‌بینی اعتبار بیش از 343 میلیاردی فامنین در 158 پروژه

37 میلیارد ریال از اعتبارات جذب شده است

در استان همدان با توجه به اجرای سند توسعه سه‌ساله، شهرستان‌ها نیز باید طبق این سند سیاست‌ها و برنامه‌هایی را اجرایی کنند و پروژه‌هایی را در این راستا به مرحله عمل برسانند که در این میان فرمانداران نقش اصلی را برعهده داشته و تحقق اهداف تعیین‌شده در سند، نشان از توانمندی و اجرای دقیق برنامه‌ها دارد.

شهرستان فامنین با مساحت یک‌هزار و 36 کیلومتر در شمال شرق استان همدان قرار گرفته و از شمال به شهرستان رزن، از جنوب به شهرستان همدان، از شرق به استان مرکزی و از غرب به شهرستان کبودراهنگ محدود است؛ در شهرستان فامنین همچون سایر نقاط استان همدان طی خدمت دولت‌های مختلف، اقدامات متعددی انجام شده که تعدادی از آن‌ها به اطلاع مردم رسیده است.

طی سال‌های اخیر نیز به‌طور قطع اقداماتی در شهرستان فامنین انجام گرفته و دستاوردهایی حاصل شده است که به‌منظور آگاهی از آن‌ها به‌ویژه در بازه زمانی یک سال گذشته، با فرماندار فامنین به گفت‌و‌گو نشستیم.

سیدمجید شماعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما ضمن اشاره به اقدامات و دستاوردهای فرمانداری فامنین طی یک سال گذشته در این شهرستان، اظهار کرد: اقدامات در بخش‌های مختلف کشاورزی، عمرانی، خدماتی و درمانی بوده است.

وی به اعتبارات تعلق‌یافته به شهرستان فامنین اشاره کرد و گفت: امسال 343 میلیارد و 394 میلیون ریال اعتبار با مجموع 158 پروژه برای شهرستان پیش‌بینی و 37 میلیارد ریال از اعتبارات تملک دارایی‌ها جذب شده است.

فرماندار فامنین با تأکید بر اینکه اعتبارات در بخش‌های مختلف اختصاص یافته است، بیان کرد: در بخش بهداشت و درمان شامل اورژانس مرکز پیام اعتبار 12 میلیارد ریالی و مرکز بهداشتی درمانی تجرک مبلغ هفت میلیارد ریال، پارک بانوان شهر فامنین مبلغ پنج میلیارد ریال، مدرسه دوکلاسه روستای حسام‌آباد مبلغ سه میلیارد و 500 میلیون ریال، بازسازی سالن شهید عبدی آموزش‌وپرورش مبلغ پنج میلیارد ریال و بهسازی روستاها مبلغ پنج میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

شماعی به پیگیری‌های مهم انجام‌شده در شهرستان اشاره کرد و افزود: اجرای فاضلاب شهری، احداث و تکمیل ساختمان فنی و حرفه‌ای، احداث سالن ورزشی یک‌هزار و 500 نفری، مجتمع فرهنگی و افتتاح بخش دیالیز بیمارستان امام حسن (ع) ازجمله موارد محقق‌شده پیگیری‌ها بوده است.

وی با اشاره به اقدامات در حوزه کشاورزی، تصریح کرد: پرداخت 17 میلیارد تومان تسهیلات خرید ادوات کشاورزی، پرداخت 6 میلیارد و 667 میلیون تومان به‌منظور اجرای 350 هکتار سامانه نوین یاران، مرمت و لایروبی قنوات به مساحت 3.5 کیلومتر در 13 روستا با اعتبار 713 میلیون تومان و بهسازی راه‌های بین مزارع با اعتبار 554 میلیون تومان در 12 روستا، ازجمله اقدامات بوده است.

فرماندار فامنین به پیشرفت فیزیکی 60 درصدی سه واحد گلخانه به مساحت دو هکتار در شهرستان اشاره کرد و ادامه داد: پنج پرونده گلخانه در سطح سه هکتار نیز به بانک کشاورزی ارسال شده است.

شماعی با اشاره به 35 میلیارد تومان معرفی تسهیلات بانکی در بخش دام، خاطرنشان کرد: 13 میلیارد تومان معرفی تسهیلات در بخش باغبانی و گلخانه در پنج پرونده بوده است.

وی درخصوص مباحث درمانی و بهداشتی در شهرستان فامنین نیز یادآور شد: نصب سی‌تی‌اسکن، نقشه‌کشی ساختمان و ساخت سایت سی‌تی‌اسکن با اعتبار پنج میلیارد تومان، پیگیری خرید دستگاه اکسیژن‌ساز 600 لیتری به مبلغ سه میلیارد تومان، افتتاح هشت تخت اورژانسی بستری با هزینه دو میلیارد تومان، افتتاح هفت تخت دیالیز به مبلغ چهار میلیارد تومان و خرید چهار دستگاه ونتیلاتور و 6 دستگاه ماشین دیالیز از اقدامات در این حوزه بوده است.

فرماندار فامنین در ادامه با اشاره به مشارکت 57 درصدی مردم این شهرستان در انتخابات، اظهار کرد: با این میزان مشارکت رتبه نخست انتخابات در استان را به خود اختصاص دادیم.

شماعی در بخش دیگر سخنانش به ایجاد 66 صندوق خُرد محلی زنان روستایی اشاره کرد و گفت: این صندوق‌ها با سرمایه سه هزار و 300 میلیون تومانی فعالیت دارند.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های آبخیزداری در گل‌خندان و مرغ‌آباد رضاباغی و آجرلو، بیان کرد: این پروژه‌ها با اعتبار دو میلیارد و 585 میلیون تومان به مرحله اجرا رسید.

فرماندار فامنین به روکش آسفالت راه‌های اصلی و فرعی شهرستان اشاره کرد و افزود: این اقدام با اعتبار هفت میلیارد تومان انجام شد و طرح فاضلاب شهر فامنین نیز با اعتبار سه میلیارد و سه هزار و 500 میلیون تومان جانمایی و تملک زمین تصفیه‌خانه فاضلاب، دیوارکشی زمین تصفیه‌خانه و اجرای خط انتقال جمع‌آوری فاضلاب در دستور کار قرار گرفت.

شماعی با اشاره به اقدامات حمایتی، تصریح کرد: هشت هزار و 200 میلیارد تومان پرداخت معیشتی به مددجویان کمیته امداد، پرداخت 12 میلیارد تومان به طرح‌های اشتغال در این بخش و پرداخت 540 میلیون تومان به مسکن و ساختمان، از اقدامات حمایتی در این بخش بوده است.

وی به جذب تسهیلات و ایجاد اشتغال در حوزه بهزیستی به تعداد 80 مورد اشاره کرد و ادامه داد: سه میلیارد تومان نیز به افتتاح اورژانس اجتماعی بهزیستی شهرستان اختصاص یافت؛ 25 میلیارد تومان تسهیلات در راستای اشتغال روستایی پرداخت شد.

فرماندار فامنین با اشاره به اجرای طرح‌های هادی در روستاهای این شهرستان، خاطرنشان کرد: در تمام روستاهای بالای 20 خانوار فاز نخست و در هفت روستا فاز دوم طرح هادی اجرا شد.

شماعی به طرح‌های مورد افتتاح و ظرفیت اشتغال آن‌ها اشاره کرد و یادآور شد: گلخانه هیدروپونیک با 11 میلیارد تومان اعتبار و ظرفیت اشتغال 11 نفر به‌صورت مستقیم، گلخانه اسماعیل ربانی با اعتبار یک میلیارد و 390 میلیون تومان و اشتغال مستقیم پنج نفر، پروژه بره پرواری 250 رأسی با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان و اشتغال دو نفر و پروژه گوساله پرواری 225 رأسی با اعتبار بیش از چهار میلیارد و 300 میلیون تومان و اشتغال ایجادشده برای 9 نفر، ازجمله این موارد بوده است.

وی ساخت و توسعه کتابخانه، احداث دو واحد مسکن مددجویی و افتتاح واحد قطعه‌بندی و بسته‌بندی گوشت قرمز و سفید را از دیگر پروژه‌ها برشمرد و اظهار کرد: جدول‌گذاری و تعویض جداول سطح شهر، افتتاح طرح‌های اداره برق، افتتاح مرکز شیر، عملیات آبخیزداری حوزه معدن کوه، مرمت و بازسازی قنات روستاهای اکله و راستگویان و کلنگ‌زنی اصلاح شبکه ضعیف شهری اداره برق، ازجمله طرح‌های مورد افتتاح بوده است.

فرماندار فامنین پروژه‌های قابل افتتاح شهرستان را 32 طرح با اعتبار 31 میلیارد و 480 میلیون تومان دانست و گفت: دو طرح نیز در پروژه‌های کلنگ‌زنی شهرستان با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون تومان پیش‌بینی شد.

شماعی در ادامه با اشاره به پروژه‌های برنامه اقدام ملی محرومیت‌زدایی شهرستان، بیان کرد: درمجموع 66 میلیارد و 317 میلیون ریال در سه حوزه بهداشت، آب‌رسانی و راه روستایی در این بخش پیش‌بینی شده است.

فرماندار فامنین در سال جاری از اعتبار 343 میلیارد و 394 میلیون ریالی در 158 پروژه پیش‌بینی‌شده بهره‌مند بوده و 37 میلیارد ریال از اعتبارات تملک دارایی‌ها جذب شده است؛ پروژه‌های پیش‌بینی‌شده در بخش‌های مختلف بهداشتی، درمانی، عمرانی، راه، کشاورزی و غیره بوده و اجرای فاضلاب شهری، احداث و تکمیل ساختمان فنی و حرفه‌ای، احداث سالن ورزشی یک‌هزار و 500 نفری، مجتمع فرهنگی و افتتاح بخش دیالیز بیمارستان امام حسن (ع)، ازجمله موارد محقق‌شده در پیگیری‌ها است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/46927