کد خبر : 46972
تاریخ : 1400/7/21
گروه خبری : ایران و جهان

میزان واکسن‌های وارداتی تا چند هفته آینده به 150میلیون دوز خواهد رسید

محمدحسن قوسیان‌مقدم با اشاره به ورود محموله 6 میلیون دوز واکسن کرونا اظهار کرد: فردا محموله جدید واکسن کرونا وارد کشور می‌شود و میزان واردات محموله واکسن کرونا در یک هفته به رقم 18 میلیون دوز خواهد رسید.

وی در این باره توضیح داد: یکشنبه و سه‌شنبه هفته جاری 12 میلیون دوز واکسن و فردا محموله 6 میلیون دوز واکسن وارد خواهد شد و به این ترتیب رکورد ورود واکسن از فروردین تا آخر تیرماه زده خواهد شد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه "طی چند هفته آینده بنا داریم به تعهد خود در ارتباط با ورود 60 میلیون دوز واکسن کرونا عمل کنیم" گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام‌شده قرار است طی یک ماه 60 میلیون دوز واکسن وارد شود و در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.

قوسیان مقدم با ابراز اینکه با ورود 60 میلیون دوز واکسن اشاره‌شده میزان واکسن‌های وارداتی توسط هلال احمر به رقم 112 میلیون دوز خواهد رسید گفت: تا چند هفته آینده میزان واردات واکسن‌های وارداتی در کشور با احتساب سایر دستگاه‌ها به 150 میلیون دوز واکسن خواهد رسید.

وی در پایان در ارتباط با ورود واکسن دانش‌آموزان و افراد زیر 20 سال گفت: محموله 12 میلیون وارد کشور شد و در صورت درخواست مجدد واکسن‌های جدیدی در ارتباط با این گروه از جامعه وارد کشور خواهد شد.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/46972