کد خبر : 47346
تاریخ : 1400/7/29
گروه خبری : خانواده

با این راهکارها کدبانویی مقتصد در زندگی باشید!

آگاهی از اصول مدیریت اقتصادی یکی از بهترین روش های انتخاب و اتخاذ شیوه ای مناسب برای به سامان رساندن اوضاع اقتصادی خانواده است، با توجه به این مهم، برای موفقیت روزافزون شما در مدیریت اقتصادی خانواده، به چند نکته مهم و کاربردی اشاره می کنیم:

  برای یک کدبانوی مقتصد بودن باید مصرف گرایی را کنار بگذارید

یک بانوی مدبر، نه‌تنها به محدودیت های خانواده خویش آگاه است، بلکه باید متوجه سختی‌هایی که برای کسب درآمد وجود دارد نیز باشد تا به‌راحتی آن را در موارد غیر ضروری مصرف نکند. متأسفانه برخی از زنان امروزی نقش کمتری در تولید مایحتاج خانواده دارند و حتی برای این کار، وقت کمتری را اختصاص می دهند در حالی که کالاهای واحدی مانند برنج، سبزی، گوشت، مرغ و… خریداری می شود اما هیچ‌گاه این کالاها به کالاهای ترکیبی مانند انواع غذاها تبدیل نمی شود، چراکه فست فود و غذاهای آماده و … جای خالی چنین امری را به خوبی پر می کنند.

این روزها حلقه ارتباطی بانوی خانه با بخش های مختلف خانه کم شده که این مسئله نه‌تنها باعث افزایش مصرف‌گرایی شده، بلکه نیازهای جدیدی را بر خانواده تحمیل می کند که به موجب آن نیز بروز مشکلاتی در برنامه‌ریزی مالی خانواده اجتناب‌ناپذیر می شود، اما شما به‌عنوان کدبانوی خانه می توانید نقش بسیار مهمی در کم کردن هزینه های خانواده داشته باشید، تلاش کنید تا جایی که ممکن است از هزینه های گزاف و بیهوده بپرهیزید تا قدرت خرید خانواده و میزان کالای موجود در سبد خرید خانواده تان را به طریقی مناسب افزایش دهید.

  به عنوان یک کدبانوی مقتصد صرفه جویی کنید

صرفه‌جویی، روشی مفید برای کاهش هزینه هاست. مصرف را باید تابع شرایط خانواده و اهداف آن تنظیم کنید. توصیه می شود هیچ‌گاه مصرف خانواده‌تان را بر اساس چشم و هم‌چشمی به کسانی که شرایط مالی و نیازهای متفاوتی نسبت به شما دارند یا زیاده‌خواهی غیر ضروری و افراطی بنا نکنید. به یقین بپذیرید صرفه‌جویی بهترین راه کاهش هزینه هاست و شما به‌عنوان یک بانوی مدبر و مدیر با استفاده از روش های مختلف می توانید صرفه‌جویی را هنر خود و فرزندانتان کنید. در نخستین گام بهتر است علم مصرف کردن صحیح را بدانید. برای مثال در مورد کاهش مصرف برق، اگر به روش های نوین کاهش مصرف برق توجه داشته باشید و از لامپ ها یا لوازم برقی کم‌مصرف استفاده کنید یا در ساعات اوج مصرف، میزان مصرف‌تان را به حداقل برسانید یا برای صرفه‌جویی در مصرف آب از شیرهایی استفاده کنید که مصرف آب را کاهش می دهد و…، می توانید صرفه‌جویی زیادی را در بلند مدت داشته باشید، بدون شک با صرفه‌جویی در مصرف برق و آب، می توانید سرمایه اولیه را در دراز مدت برگشت دهید. در دومین گام لازم است آموزش ببینید و تمرین کنید؛ برای کاهش هزینه ها لازم است در دو بخش خرید انواع کالا و نحوه مصرف آن‌ها کسب آگاهی کنید. اگر در خصوص روش های کاهش مصرف انواع انرژی و دیگر کالاها اطلاعات مفیدی داشته باشید و سعی کنید در عمل نیز آن‌ها را انجام دهید، قطعاً فرزندانتان نیز آموزش می بینند و مانند شما اجرا می کنند.

 

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/47346