کد خبر : 47439
تاریخ : 1400/8/4
گروه خبری : استان‌ها

دکتر حسین صادقیان؛

فوریت معیشت و اولویت فرهنگ، انتظار از سکاندار جدید استان همدان

قاسمی‌فرزاد در مراسم معارفه بر استفاده از ظرفیت‌های استان تأکید کرد، این موضوع واقعیتی است که در ادوار قبل بعضاً اشخاصی در جایگاه‌هایی قرار گرفته‌اند که بر اثر عدم یا ضعف شناخت از ویژگی‌های استان، هزینه‌هایی بر حقوق مردم تحمیل کرده‌اند؛ به همین دلیل شایسته است استاندار در عزل و نصب‌ها دقت را فدای سرعت نکند و با مطالعه و مشورت کافی اقدام کرده و غافل نباشد که به قول نماینده معزز ولی فقیه در استان برای ایشان گروه‌ها مهره‌چینی نکرده و سهم‌خواهی نکنند. گرچه قبول داریم برخی هم جداً دلسوزانه و با نیت خوب وارد چنین فضاهایی می‌شوند، اما تمیز خوب و بد مقوله‌ای است که باید در جهت منافع مردم به‌خوبی مورد توجه قرار گیرد، به‌علاوه داشتن برنامه، ازجمله ضرورت‌هایی است که باید تدوین و با همکاری بخش‌های مختلف برای تحول پیش‌برنده محقق شود.

براساس نگاه صفر تا صدی که منصفانه، منطقی و معقول است، معتقدیم در ادوار گذشته خدمات چندبُعدی و متنوعی پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با دولت‌های منتخب، ارائه شده که جای چشم‌پوشی ندارد؛ اما اوضاع را به‌درستی نمی‌توان گل و بلبل جلوه داد. ما با وضعیت مطلوب فاصله زیادی داریم، اما راه حل چیست؟ آیا خوش‌بینی افراطی یا بدبینی و صرفاً خُرده‌گیری راه حل است؟ البته علیرضا قاسمی‌فرزاد گفته‌اند از افرادی استفاده می‌کنند که دارای روحیه انقلابی و کارآمد باشند، بر همین اساس تغییر تعداد زیادی از مدیران میانی ازجمله کسانی که در ارزیابی‌ها عملکرد مثبت و پیشرونده‌ای در جهت اهداف مقدس جمهوری اسلامی و منافع معقول و قانونی مردم داشته‌اند، ضروری نیست. به‌خصوص کارشناسانی که برای ترفیع توان و مهارت آنان سال‌ها هزینه شده است، به تعبیری دیگر تغییر‌های اتوبوسی نمی‌تواند راهگشا باشد، بلکه پالایش هدفمند و نگهداری حداکثری سرمایه‌های انسانی و توانا در جهت تحقق اهداف تعریف‌شده، زیبنده و دارای صرفه است، با این حساب استاندار جدید وقتی موفق ارزیابی می‌شود که بتواند از همه توان‌های ممکن با برنامه‌ای هدفمند پیشبرد استان را محقق کند.

در این میان همه ما هم گذشته از تفاوت نظرها در هر جایگاه حقوقی و حقیقی که هستیم، معقول است که با دیدن منافع کلان استان کمال همکاری را برای موفقیت قاسمی‌فرزاد به کار بسته و از هیچگونه تلاش ممکنی دریغ نکنیم؛ به‌علاوه سالیانی است که عده زیادی دنبال حضور استاندار بومی هستند، به قول معروف این گوی و این میدان، حال که با بذل توجه دولت مردمی استانداری بومی برگزیده شده، باید همه دست به دست هم داده و ثابت کنیم که قدردان این توجه و مطالبه به‌حق و پایبند به قول‌های خود مبنی بر حمایت از بومی‌ها هستیم تا در آینده مورد مذمت قرار نگیریم، امید است با عزمی جزم، دست در دست قاسمی‌فرزاد موجب تحول و پیشرفت بیش‌ازپیش استان، برای آینده‌ای بهتر گام برداریم، ان‌شاءالله.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/47439