کد خبر : 48642
تاریخ : 1400/8/30
گروه خبری : استان‌ها

شهرداری همدان نسبت به فعال‌سازی دوربین‌های ثبت تخلف اقدام کند

سرهنگ «فرخ جمالی» روز شنبه افزود: یکی از علل بالا بودن ترافیک در رینگ مرکزی شهر همدان، فعال نبودن دوربین‌های ثبت تخلف بوده؛ درحالی که دوربین‌ها در ورودی این خیابان‌ها نصب شده است. وی اضافه کرد: این امر سبب ورود خودروهای شخصی به محدوده طرح ترافیکی، پارک‌های دوبل در خیابان‌های کم‌عرض و ابراز نارضایتی رانندگان تاکسی و اتوبوس‌ها شده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اظهار کرد: روزانه بیش از دو هزار دستگاه خودرو به‌جز تاکسی و اتوبوس‌ها از چهار خیابان شهدا، شریعتی، اکباتان و باباطاهر وارد رینگ مرکزی شهر می‌شوند که سامان دادن به وضعیت نابه‌هنجار این خیابان‌ها ضروری است.

سرهنگ جمالی بیان کرد: با توجه به ضرورت استفاده از فناوری به‌جای نیروی فیزیکی برای کنترل ترافیک، اما همچنان برخی از دوربین‌ها به بهانه‌هایی نظیر جانمایی نامناسب و ضرورت جابه‌جایی پایه دوربین، غیر فعال هستند.

وی گفت: کلان‌شهر همدان با توجه به توسعه شهری و افزایش شمار خودروها، دیگر با نیروی انسانی پلیس راهنمایی رانندگی قابل پایش و کنترل نیست؛ بنابراین فعال‌سازی دوربین‌ها ضروری است. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اظهار کرد: کلان‌شهر همدان برای کنترل همه خیابان‌ها و شهرک‌ها نیازمند 200 دستگاه دوربین بوده، اما هم‌اینک شمار دوربین‌ها بسیار اندک است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/48642