کد خبر : 48864
تاریخ : 1400/9/4
گروه خبری : استان‌ها

استاندار همدان:

زمینه همکاری‌ همه جانبه با کشور کرواسی فراهم است

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز چهارشنبه در دیدار سفیر جمهوری کرواسی با وی افزود: همدان مقصد خوبی برای سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی کرواسی است.

وی با بیان اینکه این استان ظرفیت‌های بالایی برای ارتباط و مبادلات اقتصادی، تجاری و فرهنگی دارد افزود: اتاق بازرگانی استان از ظرفیت منطقه‌ای و کشوری برخوردار است که می‌تواند در کشور کرواسی نقش‌آفرین باشد.

استاندار همدان ادامه داد: با توجه به مراوداتی که با کشور کرواسی وجود دارد به دنبال فراهم کردن تقویت بنیادین روابط فرهنگی و اقتصادی هستیم.

قاسمی فرزاد افزود: استان همدان علاوه بر ظرفیت‌های گردشگری، پتانسیل‌های خوبی در حوزه پزشکی و بهداشتی دارد و پزشک‌های مطرح و بزرگی در استان همدان هستند که در دنیا شناخته شده‌ هستند.

وی تاکید کرد: با همکاری سفیر کرواسی به دنبال فراهم کردن زمینه همکاری‌های بیشتری در زمینه‌های مختلف هستیم.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه همدان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است افزود: ایران در طول تاریخ به دنبال کشور گشایی نبوده است و مردمان آن نیز همیشه نوعدوست بودند.

قاسمی فرزاد خاطرنشان کرد: علم و دانش پزشکی، مدیون خدمات دانشمندان بزرگ ایرانی است و آنچه در فرهنگ ما وجود دارد این نکته است که نه ستم می‌کنیم و نه ستم می‌پذیریم.

سفیر جمهوری کرواسی در ایران با بیان اینکه به دنبال گسترش روابط با ایران به‌ ویژه همدان هستیم گفت: کشور ما به استقلال رسیده و آزادانه و مشتاقانه پذیرای ایده‌های ناب است.

«دراگو اشتامبوک» در ادامه پیشنهاد داد: با همکاری کرواسی و استاندار همدان زمینه ثبت روز بوعلی سینا در حافظه یونسکو به صورت جهانی فراهم شود.

وی ادامه داد: معتقدم بوعلی سینا به عنوان پزشک حاذق جهانی شایسته معرفی بهتر است و این اقدام می‌تواند ایده خوبی برای همکاری باشد.

به گفته وی، مشترکات فرهنگی و زبانی بسیاری بین کرواسی و ایران وجود دارد و نام قدیم کرواسی در کتیبه‌های بیستون حک شده و این نام بی تردید یک واژه باستانی ایرانی است.

سفیر جمهوری کرواسی در ایران با تاکید بر اینکه، زمینه رفت و آمد ملت ایران و کرواسی را بیشتر و توسعه گردشگری را تعمیق می‌بخشیم افزود: با توجه به ظرفیت‌های استان همدان، شاهد آینده روشن برای رابطه ایران و کرواسی خواهیم بود.

وی اضافه کرد: ارتباط خوبی بین اتاق بازرگانی همدان و جمهوری کرواسی برقرار است و سفارت کرواسی همیشه به روی فعالان اقتصادی و مردم ایران باز است.

اشتامبوک به موضوع استقلال کشور کرواسی اشاره کرد و گفت: ایران نخستین کشور جهان بود که استقلال ما را به رسمیت شناخت و ما به این حمایت و پشتیبانی افتخار می‌کنیم.

سفیر جمهوری کرواسی در ایران به معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی کشور خود پرداخت و افزود: پذیرای گردشگران ایرانی هستیم تا از چشم انداز زیبای این کشور بهره مند شوند.

گفتنی است، سفیر جمهوری کرواسی در ایران روز گذشته به دعوت اتاق بازرگانی به همدان سفر کرد و نشستی با فعالان اقتصادی، فعالان فرهنگی داشت.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/48864