کد خبر : 48899
تاریخ : 1400/9/4
گروه خبری : فرهنگی

سخن روز

ماجرای مواجهه شیخ بهایی 

با صحنه آشتی گرگ و گوسفند

سپهرغرب، گروه فرهنگی: استاد حوزه علمیه با بیان اینکه صلوات فرستادن راه رسیدن به محبت الهی است، گفت: آیت‌الله بهجت فرمودند راه رسیدن به خدا این است که محبت خدا در دل انسان جای بگیرد.

حجت‌الاسلام حبیب‌الله فرحزاد در آستان مقدس حضرت معصومه (س) اظهار کرد: آیت‌الله بهجت فرمودند راه رسیدن به خدا این است که محبت خدا در دل انسان جای بگیرد، انسان رنگ‌وبوی کسی که دوست دارد را می‌گیرد، بنابراین محبت خدا راه میانبر است و برای رسیدن به محبت خدا فرمودند زیاد صلوات بر محمد و آل محمد بفرستید.

وی با بیان اینکه در آیات و روایات سفارش به سیر و سفر شده است، گفت: سیر و سفر باید یا برای زیارت، یا کسب معاش و یا عبرت باشد که انسان آثار گذشتگان را ببیند و عبرت بگیرد و خوب است که انسان در سفرها به دیدار علما و اولیای خدا برود؛ زیرا انسان در ملاقات با اولیای خدا چیزهایی را می‌بیند و می‌شنود که باعث عبرت و تقویت ایمان می‌شود.

کارشناس مذهبی حرم بانوی کرامت گفت: از شیخ بهایی نقل شده که گفتند در بیابانی می‌رفتم که چوپانی را دیدم در بیابان مشغول چرای حیوانات بود؛ همین که وقت اذان شد رو به آسمان کرد و از خدا خواست که از گوسفندان محافظت کند تا نماز بخواند، شیخ بهایی می‌فرماید دیدم یگ گرگ آمد و از گوسفندان محافظت کرد تا او نمازش را خواند؛ شیخ بهایی می‌گوید من صبر کردم تا نمازش تمام شد، بعد جلو رفتم و از او سؤال کردم که از کِی گرگ با گوسفند آشتی کرده؟ او گفت از وقتی من با خدا آشتی کردم.

وی با بیان اینکه انسان‌های زیادی در جاهای مختلف از اولیای خدا هستند، گفت: امیرالمؤمنین (ع) می‌فرمایند هیچ انسانی را تحقیر نکنید، زیرا خدا ولی خود را در میان خلق مخفی کرده است؛ بنابراین این‌طور نیست که فقط انسان‌های تحصیل‌کرده انسان‌های خوبی باشند، بلکه بسیاری از اولیای خدا از انسان‌های مکتب‌نرفته بودند.

فرحزاد با بیان اینکه ما نباید حقایق را به‌خاطر تمسخر برخی از انسان‌های نادان کتمان کنیم، گفت: در قرآن آمده است که سلیمان نبی با مورچه و هدهد حرف زدند و حتی مورچه سلیمان نبی را نصیحت کرد که حکومت دنیا بر باد است؛ بنابراین اینکه آیت‌الله بهاءالدینی نقل می‌کنند که عده‌ای گرگ را به‌نام امیرالمؤمنین (ع) قسم دادند و گرگ از حمله به آن‌ها منصرف شد، اصلاً بعید نیست؛ زیرا اعتقاد ما این است که حیوانات درنده هم برخی از چیزها را می‌فهمند و به فرمان خدا عمل می‌کنند.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/48899