کد خبر : 48960
تاریخ : 1400/9/6
گروه خبری : اقتصادی

مـــــرغ ارزان می‌شود اگر...

محمدعلی کمالی با بیان اینکه جوجه‌ریزی در آبان ماه نسبت به ماه‌های دیگر 5 تا 6 میلیون بیشتر انجام شده، گفت: از طرفی بخشی از جوجه‌های وارداتی هم وارد سالن‌های پرورش شده است و اگر نهاده به میزان کافی تامین شود طبیعتا تولید بیشتری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: جوجه ریزی‌هایی که در آبان ماه انجام شده از 15 آذر به بعد در بازار عرضه خواهد شد و وقتی عرضه بیشتر از تقاضا شود قیمت‌ها خود به خود کاهش می‌یابد.

مشاور اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با بیان اینکه بر قیمت جوجه یکروزه نظارتی نمی شود، افزود: با وجود اینکه جوجه یکروزه هم مانند مرغ گوشتی ذرت و کنجاله سویای دولتی دریافت می‌کند و بایستی با نرخ مصوب در بازار عرضه شود ولی چنین اتفاقی نمی افتد و جوجه یکروزه بالاتر از نرخ مصوب به مرغداران تحمیل می‌شود.

وی تصریح کرد: همیشه فشارهای دستگاه نظارتی بر واحدهای مرغ گوشتی بوده که نرخ مصوب را رعایت کنند ولی به این نکته توجه نمی شود که نهاده‌ها هم بایستی با قیمت مصوب به دست مرغدار برسد. که متاسفانه نمی رسد.

کمالی در پایان گفت: دولت قیمت مصوب مرغ تازه را 19 هزار و700 تومان تعیین کرده است در حالی که قیمت تمام شده تولید برای مرغداران با جوجه 5200 تومانی 19 هزار و900 تومان است. این یعنی اگر مرغداران بتوانند جوجه با این قیمت پیدا کنند باز هم در فروش هر کیلو مرغ زنده 200 تومان ضرر می‌کنند.

 

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/48960