کد خبر : 50127
تاریخ : 1400/10/2
گروه خبری : فرهنگی

دبیر دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد:

27 استان در جشنواره ملی تئاتر مرصاد حضور دارند

«سعید نوروزی» روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: مرحله نخست دوازدهمین جشنواره ملی تئاتر مرصاد امسال به‌مناسبت یادبود دومین سالگرد شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی و یک‌هزار و 280 شهید شهرستان اسلام‌آباد غرب از روز شنبه 20 آذرماه آغاز به کار کرده و تا هفت دی‌ماه نیز ادامه دارد.

وی گفت: از چهارم تیرماه زمان، موضوعات و حوزه‌های مختلف برگزاری جشنواره تئاتر مرصاد را به همه استان‌های کشور اطلاع‌رسانی کردیم و از چهار شهریورماه نیز 11 کارگروه ستاد اجرایی برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره تشکیل شد.

نوروزی با بیان اینکه تمام سعی کارگروه‌ها انتخاب آثار دست اول با محوریت موضوعات تأکیدشده است، افزود: امسال جشنواره تئاتر مرصاد در دو بخش برگزار می‌شود؛ بخش نخست در سه حوزه نمایشنامه‌نویسی، نمایشنامه‌خوانی و تئاتر صحنه‌ای از 20 آذرماه شروع شده و درحال برگزاری است و تا دوم دی‌ماه مرحله ابتدایی و از چهارم تا هفت دی‌ماه یعنی روز اختتامیه قسمت مسابقه‌ای جشنواره برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: بخش دوم جشنواره تئاتر مرصاد که تئاتر خیابانی است، از 22 تا 25 اسفند برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره تئاتر ملی مرصاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه این جشنواره امسال دارای ویژگی منحصربه‌فردی است، گفت: در این دوره برای نخستین‌بار جشنواره تئاتر مرصاد صاحب چارت سازمانی، شورای سیاست‌گذاری و آیین‌نامه اجرایی شده است.

نوروزی افزود: برگزاری جشنواره تئاتر مرصاد از چهار روز به 21 روز افزایش یافته، همچنین برای نخستین‌بار دو بخش نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی به آن اضافه شده است.

وی همچنین از پخش مستقیم جشنواره تئاتر مرصاد در دو پیج اینستاگرامی و سایت رسمی جشنواره برای نخستین‌بار خبر داد و گفت: ما امسال از تجربیات 11 دوره گذشته استفاده و تهدید شیوه بیماری ویروس کرونا را در راستای جذب مخاطب بیشتر و گسترده‌تر به فرصت تبدیل کردیم و آثار و فیلم‌های تئاتر را در بستر فضای مجازی پخش می‌کنیم.

نوروزی در بخش پایانی بیان کرد: از مسئولان و ارگان‌ها استان انتظار داریم در برگزاری این جشنواره از ما حمایت مالی و معنوی کنند.

دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر مرصاد در شهرستان اسلام‌آباد غرب استان کرمانشاه دایر است.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/50127