کد خبر : 50426
تاریخ : 1400/10/8
گروه خبری : استان‌ها

شهردار همدان:

40 میلیارد تومان برای توسعه شبکه فیبر نوری هزینه می‌شود

«سیدمسعود حسینی» روز سه‌شنبه در آیین انعقاد قرارداد شبکه فیبر نوری شهر همدان افزود: شهرداری در راستای توسعه شبکه فیبر نوری کلان‌شهر همدان طرح جامعی را به‌عنوان یکی از پروژه‌های زیرساختی حوزه فناوری اطلاعات آغاز کرده است.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مزیت و ظرفیت استفاده از شبکه فیبر نوری سرعت انتقال داده (اطلاعات) است، گفت: موارد دیگر استفاده از این فناوری در شبکه‌های تلفن شهری و بین شهری و سیستم‌های کامپیوتری و شبکه اینترنت است.

شهردار همدان اظهار کرد: هدف اصلی استفاده از ظرفیت‌های این شبکه ایجاد شرایط مبتنی بر سرعت انتقال اطلاعات و ارائه خدمات مطلوب به شهروندان برای توسعه خدمات الکترونیک در حوزه‌های مختلف شهر است.

به گفته وی طرح فیبر نوری زمینه ارتباطی مناسبی را میان شهرداری همدان، مناطق و سازمان‌های تابعه فراهم می‌کند تا این مجموعه بتواند خدمات بهتری را در کوتاه‌ترین زمان و با استفاده از سامانه‌های نرم‌افزاری به بهترین و ساده‌ترین روش به شهروندان ارائه کند.

حسینی افزود: توسعه شبکه فیبر نوری یکی از نیازهای اساسی و ضروری شهر بوده که تهیه طرح زیرساخت فیبر نوری شهرداری همدان نیز در همین راستا انجام شده است.

وی با تأکید بر اینکه مکان‌یابی و تجهیز تمامی نقاط شهر به فیبر نوری ازنظر فنی امری بدیهی است که نمی‌توان سلیقه‌ای عمل کرد، گفت: هوشمندسازی شهرها و ایجاد شهر الکترونیک به توسعه زیرساخت فیبر نوری نیاز دارد که باید تمامی شهر به این ابزار فناوری نوین مجهز شود.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/50426