کد خبر : 51063
تاریخ : 1400/10/23
گروه خبری : استان‌ها

مسئول بسیج رسانه استان همدان:

رفع مشکلات نظام صنفی رسانه در دستور نمایندگان همدان قرار گیرد

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان همدان:400 مانع پیش روی تولید شناسایی شد

«ناصر قوامی‌مشفق» در رونمایی تمثال شهدای رسانه استان همدان که روز چهارشنبه با حضور مسئولانی از سپاه انصارالحسین (ع) و جمعی از خبرنگاران صورت گرفت، با بیان اینکه ابتدا تصور می‌کردیم تنها پنج خبرنگار و فعال رسانه‌ای استان همدان به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند، ابراز کرد: پس از تحقیق و بررسی‌های صورت‌گرفته شمار آن‌ها به 13 نفر افزایش یافت.

این مقام مسئول گفت: به‌مناسبت فرا رسیدن 21 دی‌ماه، روز شهادت «غلامرضا رهبر» که به‌عنوان روز بسیج رسانه نام‌گذاری شده، از تمثال این 13 شهید والامقام رونمایی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه سال‌ها است دشمنان این مرزوبوم جنگ «روایت‌ها» را با هدف تحریف واقعیت‌ها آغاز کرده‌اند، عنوان کرد: درحال حاضر یکی از مهم‌ترین تکالیف فعالان رسانه‌ای و خبرنگاران تلاش برای شکستن خط تحریف است.

مسئول بسیج رسانه استان همدان افزود: بزرگ‌ترین خطر کنونی انقلاب، خط تحریف است؛ بنابراین جهاد تبیین راهکار مؤثری برای تقابل با این موضوع بوده و رسانه‌ها به‌عنوان منبع آگاهی‌بخشی به جامعه، تحلیلگر وقایع زمان و هدایتگر جامعه، رسالت ویژه‌ای دارند.

قوامی‌مشفق با بیان اینکه رسانه‌ها علمدار آگاهی‌بخشی و هدایت جامعه به‌شمار می‌روند، تصریح کرد: اما این قشر در جامعه مظلوم واقع شده‌اند و مسئولان ازجمله نمایندگان مردم در خانه ملت نیز باید برای رفع مشکلات صنفی این قشر تلاشگر به‌ویژه طرحی که حدود دو دهه در مجلس شورای اسلامی معطل مانده، اقدام کنند.

وی با بیان اینکه نمایندگان همدان در خانه ملت می‌توانند مبدأ تحول برای حل مشکلات اصحاب رسانه باشند، گفت: بسیاری از مشکلات فرا روی نظام صنفی رسانه ازجمله بیمه با تصویب این طرح در مجلس شورای اسلامی رفع می‌شود و در این راستا نمایندگان همدان در خانه ملت می‌توانند مبدأ تحول برای حل این مشکل باشند.

مسئول بسیج رسانه استان همدان رسانه‌ها را علمدار جهاد تبیین برای شکستن خط تحریف دانست و افزود: خط تحریف وقایع از سوی دشمن با نزدیک شدن به دهه مبارک فجر بیشتر می‌شود، درحالی که خدمات زیادی در چهار دهه گذشته صورت گرفته است.

قوامی‌مشفق با بیان بیان اینکه رسانه در تراز انقلاب دارای ویژگی و تعاریفی است، ابراز کرد: رسانه در تراز جمهوری اسلامی دارای ویژگی‌هایی نظیر ورود عالمانه و مدبرانه، مطالبه‌گری و پرهیز از معامله‌گری، اجاره احزاب و طیف‌ها نبودن قلمشان، آزادی قلم و نوشتن در راستای آرمان‌های نظام و انقلاب است.

وی اظهار کرد: به‌طور حتم دغدغه و هدف مشترک همه رسانه‌ها فارغ از نوع تفکر و جناح، حل مشکلات مردم است و مطالبه‌ها و خواسته‌های مردم با نزدیک شدن به تمدن اسلامی محقق می‌شود که راه رسیدن به تمدن اسلامی، دولت اسلامی است.

مسئول بسیج رسانه استان همدان اولویت این مجموعه را جذب، آموزش و ظرفیت‌سازی دانست و گفت: درصد بالایی از خبرنگاران عضو بسیج رسانه هستند و دراین‌باره هیچ‌گونه خط‌کشی و جناح‌بندی وجود نداشته و همه در دایره و زیر چتر نظام اسلامی قرار دارند.

قوامی‌مشفق ضمن با بیان آنکه اقدامات بسیج رسانه تاکنون در حوزه‌های جذب و سازمان‌دهی قابل قبول است، ابراز کرد: از زمان تأسیس این نهاد تاکنون جذب خوبی صورت گرفته است و درحال حاضر تعداد زیادی از خبرنگاران همدان عضو بسیج رسانه هستند.

این مقام مسئول ضمن بیان آنکه بازوان بسیج رسانه‌های انقلابی است، عنوان کرد: در سال جاری بسیج رسانه‌های انقلابی عملکرد بسیار خوبی در حوزه انتخابات داشت.

وی ضمن بیان آنکه زمانی بسیج رسانه موفق است که از قشر تخصصی خود کمک بگیرد، تصریح کرد: با توجه به عملکرد خوب اصحاب رسانه استان، همدان به‌ کانون توجه مراسمات خاص تبدیل شد و این مایه افتخار و مباهات است.

قوامی‌مشفق گفت: بسیج رسانه استان همدان در حوزه جذب، آموزش و سازمان‌دهی فعالیت‌های فراوانی انجام داده و در حوزه جذب از حد نصاب عبور کرده و این روند را ادامه خواهیم داد.

این مقام مسئول با بیان اینکه بسیج رسانه در راستای فراهم کردن تسهیلات رفاهی برای خبرنگاران اقدام به انجام مکاتباتی با بانک‌ها جهت پرداخت تسهیلات کم‌بهره کرده است، مطرح کرد: در این راستا بسیج رسانه همدان قراردادی با هتل‌هایی در قم، خوزستان و مشهد برای بهره‌مندی از تخفیف 50 درصدی اقامت در هتل منعقد کرده؛ همچنین در قدم دیگر این ارگان با متولیان برخی از اماکن سیاحتی و تفریحی برای ارائه تخفیف به خبرنگاران، هماهنگی کرده است.

وی ادامه داد: خبرنگاران درصورت عضویت در صندوق کشوری ذخیره بسیج و پرداخت 250 هزار تومان حق عضویت، همچنین تکمیل مدارک مورد نیاز، می‌توانند از وام 50 میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول افزود: همچنین به‌منظور حمایت از اصحاب رسانه با اقشار مختلف بسیج شامل بسیج حقوقدان برای ارائه وکیل و مشاوره حقوقی به خبرنگاران درصورت شکایت دستگاهی از او، بسیج جامعه پزشکی برای ارائه خدمات پزشکی ازجمله در زمینه دندان با تخفیفات ویژه، بسیج اساتید برای معرفی اساتید مجرب در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی و هماهنگی برای مصاحبه خبرنگاران متناسب با مسائل روز با این اساتید، هماهنگی صورت گرفته است.

این مقام مسئول یادآور شد: سال‌ها از دو مطالبه جدی رهبر انقلاب در حوزه نظام مسائل و برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی می‌گذرد، اما با وجود همه تلاش‌ها، آنچه انجام شده با آنچه مد نظر مقام معظم رهبری بوده، فاصله دارد.

وی با بیان اینکه 907 اثر فاخر امسال در جشنوار ابوذر شرکت کردند، عنوان‌ کرد: ارسال این تعداد اثر در سال‌های اخیر بی‌سابقه بوده است.

قوامی‌مشفق ضمن اشاره به برنامه این سازمان در دهه فجر سال جاری، اظهار کرد: درنظر داریم که جشنواره دهه فجر امسال متفاوت‌تر از سال‌های قبل برگزار شود؛ مد نظر است در این جشنواره به بررسی تاریخ شفاهی همدان در سال 1357 و روایت انقلاب اسلامی بپردازیم.

وی با بیان اینکه امسال نخستین کرسی آزاداندیشی را همدان برگزار کرد، اذعان کرد: در این راستا پنج مشکل و‌ معضل اصلی را در استان مطرح و‌ از گروه‌های شرکت‌کننده درخواست کردیم که در این خصوص مطالبه‌گری کنند.

مسئول بسیج رسانه استان همدان ضمن بیان آنکه بسیج رسانه متعلق به همه رسانه‌ها است، مطرح کرد: نگاه این نهاد فراجناحی است و رسانه‌ای که در حوزه اطلاع‌رسانی قدم بردارد و مسیرش مشخص باشد، می‌تواند عضو بسیج رسانه شود.

وی ضمن بیان آنکه درصدد هستیم بخشی از مشکلات خبرنگاران را حل کنیم، عنوان کرد: وظیفه بسیج رسانه این است که مشکلات خبرنگاران ازجمله بیمه را با مطالبه از حاکمین و مسئولین، حل کند.

مسئول بسیج رسانه ضمن بیان آنکه لازم است هرساله رسانه‌ها و خبرنگاران عضو این نهاد را پالایش کنیم، تصریح کرد: لازم است که آموزش‌هایی در تراز نیرو‌های انقلابی رسانه در حوزه خبر به خبرنگاران بسیجی داده شود.

   400 مانع پیش روی تولید شناسایی شد

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان همدان نیز در این مراسم گفت: این مجموعه پس از بازدید و سرکشی از 170 واحد تولیدی فعال در این استان، 400 مانع پیش روی واحدهای صنعتی و تولیدی را شناسایی کرده است.

سرهنگ «ابوالفضل برات‌زاده» با بیان اینکه در راستای کمک به رفع موانع تولید و تحقق شعار سال سازمان بسیج کارگران طرح «شهیدکریمی» را با هدف کمک به رفع موانع تولید از دو سال گذشته در دستور کار قرار داده است، عنوان کرد: نتیجه این طرح شناسایی 400 مانع پیش روی واحدهای تولیدی و صنعتی استان همدان بود که نیمی از این مشکلات از طریق طرح در ستاد تسهیل، همکاری و تعامل نهادها و ادارات مربوطه و با بهره‌گیری از ظرفیت سپاه و بسیج پیگیری و رفع شده است.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان همدان گفت: این مجموعه به‌عنوان یک نهاد انقلابی و مردمی خود را مکلف به پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی می‌داند.

سرهنگ برات‌زاده با بیان اینکه در راستای فرهنگ‌سازی «مصرف تولیدات داخلی» طرح «شهیدبرونسی» اجرایی شد، افزود: هدف از اجرای آن فرهنگ‌سازی تولید، توزیع و مصرف کالای داخلی بود که در گام نخست زمینه بازدید همه اقشار از توانمندی‌ها و تولیدات کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی همدان فراهم شد.

وی با بیان اینکه امسال 700 دانش‌آموز از کارخانجات همدان بازدید کردند، اظهار کرد: همچنین هماهنگی برای حضور مدیران واحدهای تولیدی موفق در مدارس برای فرهنگ‌سازی مصرف کالای داخلی و برگزاری همایش برای تولیدکنندگان با محوریت آموزش اصول مدیریت جهادی صورت گرفت.

مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات استان همدان گفت: کارگران و کارفرمایان ازجمله مخاطبان اصلی سازمان بسیج هستند و در حوزه کارگران طرح شهید همدانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی برای رصد آسیب‌های اجتماعی و بررسی وضعیت سلامت روان خانواده و سبک زندگی ایرانی اسلامی، انجام شده است.

سرهنگ برات‌زاده تصریح کرد: بخش زیادی از کارگران به علل مختلف پرونده‌هایی را در مراجع قضائی دارند، بنابراین به‌منظور رفاه حال آن‌ها دفتر مشاوره حقوقی در امامزاده عبدالله شهر همدان با حضور وکلا و حقوق‌دانان مجرب راه‌اندازی شده تا کارگران با در دست داشتن دفترچه بیمه یا کارت هویت کارگری، از مشاوره این افراد به‌صورت رایگان بهره‌مند شوند.

وی از برگزاری همایش «نقش فرهنگ مدیریت جهادی در حوزه صنعت و تولید» با حضور مسئولان کشوری در اسفندماه امسال خبر داد و گفت: این همایش با هدف تبیین نقش فرهنگ مدیریت جهادی در حوزه تولید و صنعت در چهار محور ترویج فرهنگ تفکر جهادی و انقلابی در حوزه تولید و صنعت، شناسایی و معرفی الگوهای جهادی، ایجاد هماهنگی و انسجام فکری و عملی بین مدیران کارخانجات و واحدهای تولیدی استان و درنهایت تبیین ابعاد شرایط جنگ اقتصادی و نقش تولیدکنندگان در این جنگ برگزار می‌شود.

ادامه مطلب را در سایت  مطالعه کنید.

  لینک
https://sepehrnewspaper.com/Press/ShowNews/51063